ده سال پس از معرفی بایک BJ40، نسل دوم این خودرو در سال 2023 معرفی شد هرچند که تولید نسل اول همچنان ادامه دارد. اکنون نسخه هیبرید EREV این خودرو با نام BJ40e هم معرفی شده است.
پیش فروش بایک BJ40e پس از رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودرو گوانگژو، آغاز خواهد شد. نمایشگاه خودرو گوانگژو 2024 از 15 نوامبر شروع بکار میکند.
طراحی بایک BJ40e
بایک سعی کرد با اعمال تغییرات ظاهری، نسل دوم BJ40 را از اتهام کپیبرداری از جیپ رانگلر تبرئه کند. جلوپنجره مستطیلی عریض، فرم مربعی چراغهای جلو، ابعاد بزرگتر چراغهای عقب، طراحی دو قسمتی در صندوق و درهای بدون قاب، از مهمترین ویژگیهای ظاهری نسل دوم بایک BJ40 به شمار میآید. تفاوت ظاهری بایک BJ40e با مدل عادی به وجود درگاه شارژ در طرف مقابل باک، رینگهای 20 اینچ و نشان BJ40e روی بدنه محدود میشود.
ابعاد بدنه بایک BJ40e در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.79، 1.94، 1.93 (1.964 با ریل سقفی) و 2.76 متر اعلام شده، که به جز ارتفاع، در سایر جهات بدون تغییر باقیمانده است.
کابین و امکانات بایک BJ40e
صفحه نشاندهنده 12.8 اینچ، نمایشگر لمسی 10.25 اینچ و نمایشگر 12.8 اینچ برای سرنشین جلو، تهویه گرمکن فرمان، صندلیهای مجهز به تنظیم برقی، سردکن و ماساژور و امکان انتخاب یازده حالت رانندگی، از مهمترین امکانات رفاهی بایک BJ40e بهشمار میآید.
مشخصات فنی بایک BJ40e
بایک با اشاره به ساختار آفرودی BJ40e و انعطافپذیری شاسی Taiji، از محل مناسب نصب مجموعه باتری در این خودرو خبر داده است. این مجموعه باتری 40.3 کیلووات ساعت از شارژ 50 کیلووات پشتیبانی میکند، بنابراین برای افزایش ذخیره از 30 به 80 درصد، فقط به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. برد حرکتی کاملا برقی، به 155 کیلومتر و در حالت هیبرید EREV با کمک باک 82 لیتر این خودرو به 1.200 کیلومتر میرسد.
زوایای ورود و خروج بایک BJ40e هم به ترتیب 38 و 37 درجه اعلام شده است.
پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتر توربوشارژ در سامانه هیبرید EREV نصب شده در بایک BJ40e، میتواند 154 اسببخار قدرت تولید کند. خروجی این پیشرانه با بازده انرژی 97.5 درصد، در سرعتهای بالا به 120 اسببخار محدود میشود بنابراین در هنگام حرکت با سرعت 145 کیلومتر برساعت نیز این پیشرانه میتواند باتری را شارژ کند. در حال حاضر از مشخصات فنی دو موتور برقی نصب شده برای بایک BJ40e اطلاعی در دسترس نیست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carnewschina.com