شرکت ب ام و به مناسبت گرامیداشت خاطره پیروزی R90S در سال 1973، یک مدل جدید به نام R12S مدل 2025 را معرفی کرده و به رده موتورسیکلتهای اسپرت با طراحی خاطرهانگیز، وارد شده است. ب ام و R90S مدل 1973 توسط Hans A Muth طراحی شد، طراح افسانهای که GSX1100S کاتانا مدل 1981 نیز توسط او شکل گرفت.
ب ام و R90S که در فاصله سالهای 1973 تا 1976 روی خط تولید قرار داشت، توانست در رقابت جزیره Man در سال 1976 و همچنین مسابقه 200 مایل دیتونا هم پیروز شود.
اکنون ب ام و R12S مدل 2025 قصد دارد خاطرات شیرین گذشته را زنده کند. این مدل که براساس R12 nineT شکل گرفته است، در بخشهای مختلف از جمله محل نصب دسته موتورها، شیشه دودی جلو و دوخت متضاد صندلی راکب، جالب توجه به نظر میرسد. رنگ Lavaorange متالیک بدنه هم به یاد نارنجی دیتونا قابل سفارش برای ب ام و R90S مدل 1975 به بعد، طراحی شده است.
از دیگر ویژگیهای ظاهری این مدل میتوان به نشان S قرمز رنگ روی کاورهای جانبی، خط دوتایی قرمز و روکش صیقلی آلومینیومی مخزن سوخت و پمپ گرمایی و رینگهای Option 719 Classic II با طراحی خاطرهانگیز، اشاره کرد.
هر دو پکیج Billet شماره I و II از کاتالوگ سفارشی BMW Motorrad به صورت استاندارد برای R12S عرضه شده است. از این موارد میتوان روکش کمکهای راست و چپ، درپوش سفارشی باک، روکش سرسیلندرها به رنگ مشکی Avus مات، محل استراحت پا و روکش اضافی ترمز، کلاچ و آینههای را نام برد.
پکیج کامفورت با دستیار شروع حرکت در سربالایی، دستیار تعویض دنده، گرمکن دستهها و کروز کنترل نیز به صورت استاندارد در ب ام و R12S نصب شده است. چراغهای جلو نیز با زاویه پیچیدن موتورسیکلت هماهنگی دارد.
گذشته از جزئیات سفارشی، ب ام و R12S در سایر موارد از جمله مشخصات فنی با مدل پایه یعنی R12 nineT تفاوتی ندارد. قوای حرکتی این مدل نیز از پیشرانه دو سیلندر باکسر به حجم 1.170 سیسی با 109 اسببخار قدرت و 115 نیوتنمتر گشتاور، تامین میشود. نهایت قدرت این پیشرانه سازگار با استاندارد EU5+ در دورشمار 7 هزار دور بر دقیقه حاصل و از طریق گیربکس شش سرعته با کلاچ هیدرولیک خشک به محور عقب منتقل میشود.
راکب این موتورسیکلت میتواند یکی از سه حالت سواری بارانی، جاده و دینامیک (پویا) را انتخاب کند.
نیروی توقف هم از دیسک ترمز دوتایی با کالیپر چهار پیستون یکپارچه در جلو و دیسک تکی با کالیپر دو پیستون در عقب به همراه ABS Pro، به دست میآید.
سیستم تعلیق ب ام و R12S با دوشاخ به قطر 45 میلیمتر در جلو به همراه کمک تکی با تنظیم خودکار در عقب، طراحی شده است. بدنه این موتورسیکلت آلمانی روی رینگهای 17 اینچ با تایرهای 120/70 و 180/55 در جلو و عقب، استوار میشود.
صندلی راکب این موتورسیکلت 220 کیلوگرمی در ارتفاع 795 میلیمتر از سطح زمین قرار دارد. ظرفیت مخزن سوخت 16 لیتر اعلام شده است.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org