برخلاف هویت اصلی تویوتا یاریس به عنوان یک خودروی اقتصادی، یاریس GR با 300 اسببخار قدرت و سامانه چهار چرخ محرک، خودروی کاملا متفاوتی است. این خودرو حتی میتواند به جنگ کرولا GR با پیشرانه 1.6 لیتری برود.
اما به مناسبت برگزاری نمایشگاه خودرو توکیو 2025، یاریس GR به یک خودروی موتور-وسط تبدیل شده است.
به جای پیشرانه قبلی با کد G16E-GTS که در یاریس GR و لکسوس LBX موریزو RR نصب شده است، در این نمونه جدید با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری G20E مواجه هستیم، که خودروساز ژاپنی از آن با صفت «تحت توسعه» یاد میکند. به نظر میرسد که این پیشرانه بخشی از موتورهای جدید تویوتا باشد که مراحل طراحی و توسعه را طی میکند. هنوز مشخص نیست که قوای حرکتی GR یاریس M Concept به محور عقب یا هر دو محور منتقل میشود.
عرضه نسخه موتور-وسط GR یاریس امری بسیار بعید است، اما احتمال دارد که تویوتا از این چیدمان فنی در یک خودروی اسپرت جدید استفاده کند. همین اواخر شنیدیم که خودروساز ژاپنی قصد دارد مدل MR2 را به زندگی بازگرداند. علاوهبراین، احتمال دارد که این پیشرانه جدید در محصولات دیگر برند Gazoo Racing هم نصب شود. گذشته از شایعاتی مبنی بر عرضه نسل جدید سلیکا، تویوتا از عرضه نسل جدید سوپرا هم خبر داده است، که میتواند گزینه دیگری برای نصب این پیشرانه باشد.
تویوتا GR یاریس M Concept در حال گذراندن مراحل تست و بررسی است تا بعدا به مسابقات Super Taikyu وارد شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com