چند ماه پس از اعلام حضور لندرور دیفندر در رالی داکار 2026، اکنون نماینده برند بریتانیایی در این رقابت هم معرفی شده است. لندرور از دیفندر اوکتا به عنوان سریعترین و تواناترین نسخه ساخته شده از دیفندر یاد میکند.
توجه داشته باشید که به علت قوانین رالی داکار، دیفندر اوکتا (Octa) در رده Stock رقابت خواهد کرد. برخلاف خودروهای رالی Raid همچون داچیا سند رایدر و فورد رپتور T1+ که تنها برای شرکت در این رقابت تولید شدهاند، خودروهای کلاس Stock در بسیاری جهات با تیپ عادی حاضر در خیابانها، شباهت دارند. بنابراین دیفندر اوکتا رالی همچون همتای استاندارد خود براساس ساختار D7x با شاسی مونوکوک آلومینیومی ساخته شده است.

لندرور دیفندر اوکتا به پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوشارژ ساخت بامو با 626 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است تا دیفندر اوکتا به نیرومندترین نسخه از دیفندر در کل تاریخ تبدیل شود. خروجی پیشرانه 8 سیلندر از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و ترنسفر کیس دو سرعته با حالتهای رنج بالا و پایین، به چرخها منتقل میشود.
آقای جیمز بارکلی مدیر اجرایی موتوراسپرت جگوار لندرور، حضور دیفندر در رالی داکار و تلاش برای انطباق این خودرو با قوانین کلاس Stock را یک چالش هیجانانگیز میداند. وی از رالی داکار به عنوان پرچالشترین رقابت آفرودی یاد میکند که میتواند محل مناسبی برای نمایش قابلیتهای پلتفرم دیفندر باشد، هرچند که روند طراحی و توسعه دیفندر اوکتا در مدت یک سال زمان باقیمانده تا برگزاری داکار 2026 ، ادامه خواهد داشت.

لندرور دیفندر اوکتا علاوه بر رالی داکار 2026 در رالی قهرمانی جهان FIA نیز حاضر میشود. دو دستگاه از این خودرو در رقابت یاد شده شرکت میکنند درحالیکه سومین نمونه در رالی داکار حضور دارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.