نسل جدید اطلس

معرفی فولکس واگن ترامونت پرو

2 اسفند 1403 09:00

فولکس واگن ترامونت که در آمریکا به نام اطلس شناخته می‌شود، از سال 2017 در بازار چین حضور دارد. اکنون خودروساز آلمانی قصد دارد با همکاری شریک چینی یعنی سایک، نسخه جدید این خودرو را با لقب پرو عرضه کند. البته هنوز معلوم نیست که این مدل هم به آمریکا راه می‌یابد یا خیر.

تصاویر فولکس واگن ترامونت پرو در سپتامبر 2024 و توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شد. حتی تیپ پرچمدار این خودرو یعنی آر-لاین با رینگ‌های 21 اینچ نیز چهره هیجان‌انگیزی ندارد.

طراحی فولکس واگن ترامونت پرو

فولکس واگن ترامونت پرو براساس پلتفرم MQB Evo شکل گرفته و 82.3 درصد از ساختار آن از فولاد مقاوم ساخته شده است.

ابعاد بدنه فولکس واگن ترامونت پرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.158، 1.991، 1.788 و 2.98 متر اعلام شده است. این خودرو نسبت به قبل در تمام جهات به جز فاصله محوری، به ترتیب 106، 2 و 15 میلی‌متر افزایش نشان می‌دهد. طول بدنه نسبت به مدل بازار آمریکا، 6 سانتی‌متر بیشتر است.

این خودرو با نوارهای نورانی جلو، جلوپنجره بدون منفذ، دستگیره‌های مخفی‌شونده و اگزوزهای خارج از دید، بیشتر به مدل‌های برقی شباهت دارد. ابعاد بزرگ چراغ‌های جلو و عقب نیز در مقایسه با طراحی متداول این روزها، متفاوت به نظر می‌رسد.

کابین و امکانات فولکس واگن ترامونت پرو

فولکس واگن ترامونت پرو به 3 نمایشگر دیجیتال، سقف پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون با 14 بلندگو، نورپردازی با 30 رنگ مختلف و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو مجهز شده است. ماساژور صندلی‌ها به همراه زیرپایی برقی سرنشین جلو نیز به صورت سفارشی ارائه می‌شود. بنابر خبر رسانه‌های چینی، رابط کاربری این خودرو به هوش مصنوعی دیپ سیک مجهز است. همچون گذشته، فولکس واگن ترامونت پرو برای هفت سرنشین ظرفیت دارد.

9 کیسه هوای داخل کابین فولکس واگن ترامونت پرو، 28 لیتر از این فضا را پوشش می‌دهد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به تعلیق تطبیقی DCC، سامانه نیمه خودران L2+ و چراغ پروژکتور دوتایی عقب اشاره کرد.

مشخصات فنی فولکس واگن ترامونت پرو

برای اولین بار در محصولات فولکس واگن، ترامونت پرو به نسل پنجم پیشرانه EA888 مجهز شده است. این پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربوشارژ با کارکرد براساس چرخه میلر، توربوشارژر با ابعاد متغیر و فشار تزریق سوخت 500 بار، از نظر مصرف سوخت و آلایندگی عملکرد بهتری دارد.

بنابر اعلام فولکس واگن، بسیاری از اجزای EA888evo5 شامل پیستون‌ها، شاتون‌ها و میل‌لنگ تقویت شده و طراحی ورودی هوا، اینترکولر و روان‌کاری هم مورد بازنگری قرار گرفته است.

به لطف این تغییرات، 268 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار فولکس واگن ترامونت پرو قرار می‌گیرد، که نسبت به مدل قبل، 51 و 50 واحد افزایش نشان می‌دهد.

خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک 4Motion به هر دو محور ارسال می‌شود، تا این شاسی‌بلند چینی بتواند ظرف 7.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

لازم به یادآوری است که فولکس واگن ترامونت پرو با پیشرانه شش سیلندر عرضه نخواهد شد، اما مشتریان چینی می‌توانند پیشرانه 2.0T با 213 اسب‌بخار را نیز سفارش بدهند. مدل قبلی یعنی ترامونت را نیز می‌توان با پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ با 186 یا 220 اسب‌بخار قدرت و 320 یا 350 نیوتن‌متر گشتاور، خریداری کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران