علاوه بر سوپرا، تویوتا قصد دارد کوپه اسپرت GR86 را نیز در سال 2026 با نسخه یوزو ادیشن به مشتریان آمریکایی عرضه کند. این خودرو را میتوان یادآور سایون FR-S دانست، که یازده سال پیش در نمایشگاه خودرو نیویورک 2014 رونمایی شد. فقط دو سال بعد، برند سایون به عنوان یکی از زیرمجموعههای تویوتا، به کار خود پایان داد.
تویوتا GR86 یوزو ادیشن براساس تیپ پرمیوم شکل گرفته و به پکیج پرفورمنس همراه با ترمزهای برمبو و کمکفنرهای SACHS مجهز شده است. با پرداخت مبلغ اضافه، کیت بدنه هم اضافه میشود، درحالیکه خروجی چهارتایی اگزوز به درخواست مشتری و بدون مبلغ بیشتر، قابل سفارش است.

تویوتا GR86 یوزو ادیشن به پیشرانه 2.4 لیتر تنفس طبیعی مجهز شده است، که 228 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور را به گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک با پدالهای تعویض دنده پشت فرمان، انتقال میدهد. در هر دو مدل، دیفرانسیل لغزش-محدود عقب نصب شده است.
رینگهای 18 اینچ مشکی مات و تزئینات مشکی کابین هم به سایون FR-S اشاره دارد. البته به جای دوخت قرمز، جزئیات زرد دیده میشود.
از سال گذشته، تویوتا GR86 به برنامهریزی جدید پدال گاز با پاسخگویی سریعتر از قبل، همراه شده است که طبیعتا یوزو ادیشن نیز این ویژگی را به همراه دارد. به طور کلی تویوتا GR86 یوزو ادیشن را میتوان به تروئنو ادیشن و هاکون ادیشن شبیه دانست.

برخلاف سایون FR-S که در تیراژ 1500 دستگاه عرضه شد، تویوتا قصد دارد فقط 860 دستگاه از GR86 یوزو ادیشن را به فروش برساند. این خودرو از اواخر امسال و با مدل 2026 به نمایندگیهای تویوتا در ایالات متحده وارد میشود. از قیمت تویوتا GR86 یوزو ادیشن اطلاعی نداریم، ولی مطمئنا از تویوتا GR86 پرمیوم با قیمت 32,600 دلار گرانتر خواهد بود.
توجه داشته باشید که یک سال پس از معرفی سایون FR-S سری 1.0، نسخه ویژه دیگری از این خودرو با لقب سری 2.0 معرفی شد. بنابراین اصلا بعید نیست که تویوتا نسخه ویژه دیگری از GR86 را با توجه به این سری، عرضه کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com