شرکت دوکاتی برای اولین بار در دوران فعالیت خود، یک موتورسیکلت موتوکراس به نام دسمو 450 ام ایکس را معرفی کرده است.
پس از نمایش قابلیتهای این موتورسیکلت در شرایط واقعی، یعنی حضور در مسابقات قهرمانی موتوکراس، فروش دوکاتی دسمو 450 ام ایکس 2025 از ژوئن در اروپا و از جولای در آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان، آغاز خواهد شد.
قوای حرکتی دوکاتی دسمو 450 ام ایکس 2025 از پیشرانه تک-سیلندر مایع-خنک به حجم 449.6 سیسی، تامین میشود. 63.5 اسببخار قدرت و 53.5 نیوتنمتر گشتاور حاصل از این پیشرانه در دورشمار 9.400 و 7.500 دور بر دقیقه تولید میشود.

این پیشرانه میتواند تا 11.900 دور بر دقیقه دوران کند که در میان مدلهای همرده، یک نقطه عطف بشمار میآید. دسترسی به 70 درصد از گشتاور در دورشمار 4.200، توانایی دسمو 450 ام ایکس در شتاب ثانویه را افزایش میدهد. سامانه فعالسازی دریچه گاز با دریچههای 40 میلیمتری ورودی و 33 میلیمتری اگزوز، انرژی کمتری مصرف میکند درحالیکه عملکرد سریعتری دارد.
فرم لوزی-شکل رادیاتورها به افزایش 6.5 درصدی سطح خنکشونده، کاهش بیشتر دمای پیشرانه و در نهایت کاهش ابعاد پیشرانه یاری میرساند تا آزادی عمل راکب در جابجایی نیز افزایش یابد.
دو شاخی قابل تنظیم به قطر 49 میلیمتر با جابجایی 310 میلیمتر و کمک قابل تنظیم عقب با جابجایی 301 میلیمتر، ترمز برمبو با کالیپر دو و تک پیستون در محور جلو و عقب، دیسکهای ترمز 260 و 240 میلیمتر جلو و عقب از برند Galfer و رینگهای آلومینیومی Takasago با تایرهای 21x1.60 و 19x2.15 جلو و عقب، از دیگر ویژگیهای این موتورسیکلت بشمار میآید.

حالت رانندگی DTC یا کنترل کشش دوکاتی، میتواند لغزش چرخهای عقب را بسته به شرایط مختلف، کنترل کند. بسته به نیاز راکب، کنترل کشش در چهار سطح مختلف عمل میکند.
از تجهیزات الکترونیکی دوکاتی دسمو 450 ام ایکس 2025 نیز میتوان به لانچ کنترل و کنترل ترمز پیشرانه اشاره کرد، که سطوح متفاوتی از نیروی لازم برای توقف را فراهم میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org