مینی کوپر جان ورکز امسال هم در 53مین دوره از مسابقات 24 ساعته پیست نوربورگ رینگ شرکت میکند. این خودرو که سال گذشته با شماره 317 توانست در کلاس SP-3T به پیروزی دست یابد، امیدوار است که امسال و البته با همکاری تیم بولداگ (Bulldog Racing) بتواند موفقیت خود را تکرار کند.
محل این مسابقه یعنی پیست نوربورگ رینگ که به جهنم سبز هم شهرت دارد، با مجموعهای از مسیرهای مارپیچ و تغییر ارتفاع در نقاط مختلف، یکی از سختترین پیستهای موجود در جهان بشمار میآید.

مینی کوپر جان ورکز امسال با روکش سفید و مشکی به مسابقه میآید. این روکش با خطوط مورب، توسط DEUS Ex Machina و البته با همکاری زیرمجموعه گروه ب ام و یعنی Designworks، طراحی شده است. آقای استفان ریچمن مدیرعامل مینی اعتقاد دارد که این روکش میتواند هویت نوآورانه هر دو برند مینی و DEUS Ex Machina را به علاقمندان معرفی کند.
میتوان نام DEUS را در بخش جانبی بدنه و حرف X را روی سقف خودرو مشاهده کرد. طراحان از این خودرو با عنوان «دفتر طراحی متحرک» یاد میکنند.
سابقه حضور مینی در مسابقات اتومبیلرانی به نخستین سالهای حیات این خودرو بازمیگردد. مینی کلاسیک با بدنه کوچک، نصب پیشرانه به صورت عرضی در بخش جلوی بدنه و انتقال نیرو به محور جلو، ترکیب جالبی از قابلیتهای کاربردی و رانندگی هیجانانگیز را ارائه میکرد.

قهرمانی در رالی مونت کارلو سال 1964 را میتوان یکی از نقاط درخشان در دوران زندگی مینی بشمار آورد. این موفقیت اتفاقی نبود چراکه در سالهای 1965 و 1967 نیز تکرار شد. مینی از چند سال پیش به عنوان عضوی از گروه ب ام و شناخته میشود. این گروه که علاوه بر مینی و ب ام و، رولزرویس و بامو موتوراد را نیز زیر چتر خود دارد، محصولات تولید شده در بیش از 30 سایت تولیدی را در به بیش از 140 کشور جهان به فروش میرساند.
گروه بامو توانست با فروش بیش از 2.45 میلیون دستگاه خودرو و بیش از 210 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 2024، 142.4 میلیارد یورو درآمد و 11 میلیارد یورو سود به دست بیاورد. تا پایان سال 2024، 159.104 نفر در گروه بامو مشغول بکار بودهاند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : bmwgroup.com