با گذشت نزدیک به 8 سال از عرضه جنسیس G70، اکنون یک نسخه ویژه از این خودرو با لقب Track Day اسپشیال، معرفی شده است. همانطور که از نام این خودروی کانسپت برمیآید، برای حضور در پیست مسابقات و البته رقابت احتمالی با ب ام و M3 ساخته و پرداخته شده است.
چهره جنسیس G70 Track Day به واسطه هواکش روی کاپوت، نقوش گرافیکی روی بدنه و البته باله عقب بزرگ، از مدل استاندارد متمایز میشود.
از مهمترین تغییرات جنسیس G70 Track Day میتوان به کمکفنرهای KW، افزایش سفتی فنرها و رینگهای 19 اینچ Estrema GT از برند OZ به همراه تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن، اشاره کرد.

بنابر اعلام جنسیس، ایده ساخت G70 Track Day از برنامه سال گذشته این برند یعنی تاکسی G70 Ring در نوربورگرینگ، نشات میگیرد. در این برنامه، علاقمندان میتوانستند به عنوان سرنشین در یک نمونه تغییریافته از G70، سواری با این خودرو در مسیرهای پیست جهنم سبز را تجربه کنند.
پیشرانه جنسیس G70 Ring با مدل عادی تفاوتی نداشت، چراکه این خودرو هم به پیشرانه 3.3 لیتر توئین توربوشارژ V6 مجهز بود، که 365 اسببخار قدرت و 374 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر دو محور منتقل میشود.
جنسیس به مشخصات پیشرانه G70 Track Day اشارهای نداشته، بنابراین میتوان اطمینان داشت که در این مدل هم تغییری بر پیشرانه اعمال نشده است.

جنسیس G70 Track Day، جمعه گذشته در شهر مارکهام در کانادا رونمایی شد. خودروساز کرهای قصد دارد این مدل را در نمایندگیهای خود در سایر شهرهای کانادا به نمایش درآورد. بنابراین جنسیس G70 Track Day فعلا فرصت حضور در نوربورگرینگ را پیدا نخواهد کرد.
جنسیس معمولا برنامهای برای تولید مدلهای کانسپت خود ندارد. این مورد برای جنسیس G70 Track Day هم صدق میکند، چراکه علیرغم شباهت کامل این خودروی سدان به نمونه آماده تولید، قرار نیست آن را در کارخانه جنسیس مشاهده کنیم. در واقع جنسیس G70 Track Day برای ابد در جایگاه یک خودروی منحصربهفرد باقی خواهد ماند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com