درست زمانی که فکر میکنید دیگر هیچ نسخه تازهای از مرسدس بنز کلاس G باقی نمانده، منصوری وارد میشود تا به ما ثابت کند که همیشه جایی برای اغراق و جنجال بیشتر وجود دارد. هفته گذشته با یکی از افراطیترین بازطراحیهای منصوری برای این خودرو روبهرو شدیم، اما حالا این شرکت با معرفی نسخهای حتی عجیبتر به نام Speranza، باز هم همه را غافلگیر کرده است.
این مدل خاص در نمایشگاه Top Marques Monaco در مونتکارلو رونمایی شد. جایی که کلاس G بهطور کامل دگرگون شده و حالا به یک خودروی روباز با درهای عقب بازشونده به سبک کلاسیک (suicide doors) تبدیل شده است.
اگر اهل رانندگی در خیابانهای مشهور با نهایت راحتی و جلب توجه هستید، این خودروی خاص منصوری میتواند گزینه ایدهآلی برایتان باشد. یا اگر مانند «رابرت پرِووست» بهتازگی لقب پاپ لئو چهاردهم را گرفتهاید و به دنبال یک پاپموبیل خاص و متفاوت میگردید، به نظر میرسد منصوری ناخواسته یک انتخاب جذاب برایتان ساخته است.

طراحی منصوری اسپرانزا
Speranza تنها در یک نسخه ساخته شده و از کیت بدنه کاملاً سفارشی منصوری بهره میبرد. کیتی که احتمالاً طراحان مرسدس را متحیر و شاید حتی خشمگین کرده است. نمای جلوی خودرو ترکیبی پیچیده و شلوغ از قطعات مختلف است و در بخش ورودیهای هوای پایین، شش چراغ LED دیلایت بهصورت مورب کار شدهاند.
منصوری سپر جلو را بهطور کامل تغییر داده و جلوپنجرهای همرنگ بدنه برای آن طراحی کرده است. گلگیرها بازطراحی شدهاند و کاپوت با خطوط تند و اغراقشده حجاری شده است. ظاهر خودرو با رینگهای عظیم ۲۴ اینچی از جنس فورج تکمیل میشود؛ چراکه استفاده از چیزی کوچکتر، در چنین خودرویی تقریباً بیمعناست.
اما مهمترین بخش، سقف (یا نبود آن) است. سقف خودرو درست پشت شیشه جلو بریده شده و مانند جیپ رانگلر، یک پایه مرکزی و سقفی از پارچه قرمز دارد که میتواند جمع شود. هنوز مشخص نیست که این سقف دستی است یا برقی، اما وقتی جمع شود، سرنشینان عقب منظرهای مشابه با نسخه لوکس Mercedes-Maybach G 650 Landaulet در سال ۲۰۱۷ خواهند داشت.

کابین و امکانات منصوری اسپرانزا
داخل کابین نیز کاملاً به سبک منصوری بازطراحی شده است. تزئینات فیبر کربن در فرمان، داشبورد، کنسول میانی، پدالها و پانلهای در، به چشم میخورند. صندلیها و دیگر قسمتهای داخلی با چرم قرمز و سفید پوشانده شدهاند، که بیشتر حس یک سالن لاکچری را منتقل میکند تا یک خودروی آفرودی.
مشخصات فنی منصوری اسپرانزا
و البته، هیچ پروژهای از منصوری بدون ارتقای فنی کامل نیست. توربوشارژرهای بزرگتر و سیستم اگزوز جدید با لولههای خروجی پرقدرت نصب شدهاند، تا پیشرانه ۴ لیتری V8 دو توربو اکنون ۸۰۹ اسببخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این یعنی شتاب صفر تا صد فقط ۴ ثانیه و سقف سرعت محدودشده ۲۵۰ کیلومتر برساعت.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






