پیشرانه S58 ب ام و به واسطه عملکرد فنی و دوام، اعتبار بالایی به دست آورده است. هرچند خروجی آن در حالت استاندارد از 560 اسببخار فراتر نمیرود، اما تیونرهای باتجربه همچون منهارت میتوانند به راحتی این عدد را افزایش بدهند. این تیونر آلمانی با معرفی منهارت MH4 900، قابلیتهای بالقوه S58 را به خوبی نمایش داده است.
مشخصات فنی منهارت MH4 900
منهارت MH4 900 براساس ب ام و M4 CSL شکل گرفته است که به واسطه پیشرانه S58 در حالت استاندارد، 550 اسببخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد.
اما با نصب توربوشارژرهای TTH 1050، بهسازی سیستم خنککاری، شاتون و پیستونهای جدید، ورودی هوای کربن، سیستم اگزوز Remus از جنس فولاد ضدزنگ و همچنین برنامه جدید مدیریت پیشرانه، حالا 922 اسببخار قدرت و 1190 نیوتنمتر گشتاور در اختیار منهارت MH4 900 قرار گرفته است.

این خروجی عظیم به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک M استپ ترونیک منتقل میشود، که حالا برای دریافت 1300 نیوتنمتر گشتاور نیز آمادگی دارد.
از اعداد عملکردی منهارت MH4 900 اطلاعی نداریم، اما شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت ب ام و M4 CS به ترتیب 3.7 ثانیه و 307 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
طراحی و امکانات منهارت MH4 900
کیت بدنه منهارت MH4 900 به محصول دیگر منهارت یعنی MH4 GTR II شباهت دارد. البته نوارهای تزئینی بدنه در مدل جدید با رنگ طلایی champagne تزئین شده است. خروجیهای بزرگ اگزوز که در دیفیوزر عقب قرار دارند را میتوان از جنس فیبرکربن یا سرامیک سفارش داد.
بدنه منهارت MH4 900 بر رینگهای Raffa با تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن با ابعاد 285/30ZR20 و 305/25ZR21 در محور جلو و عقب، استوار میشود.

در فضای کابین منهارت MH4 900 با جزئیات طلائی champagne مشابه بدنه، سازه ایمنی Manhart Clubsport به جای صندلیهای عقب و کفپوشهای سفارشی مواجه هستیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com