به نظر میرسد که مشتریان خودروهای سوپراسپرت بیش از هر زمان دیگری به پیشرانههای تنفس طبیعی، گیربکس دستی و نشاندهندههای عقربهای، علاقه پیدا میکنند زیرا این موارد که زمانی فقط در مدلهای اقتصادی مشاهده میشد، امروزه به ویژگیهای کمیاب تبدیل شده است. در چنین شرایطی، عجیب نیست که برندهای نوظهور هم وارد میدان شوند.
یکی از این شرکتها، گاراژیستی (Garagisti & Co) نام دارد. این شرکت بریتانیایی توسط شخصی ایتالیایی یعنی Mario Escudero تاسیس شده است. نام گاراژیستی به اصطلاح تحقیرآمیزی اشاره دارد که انزو فراری در دهه 1950 برای تیمهای خصوصی فرمول 1 بریتانیا استفاده میکرد، چراکه این تیمهای کوچک برای قهرمانهای ایتالیایی دردسرساز بودند.
طراحی گاراژیستی GP1
نخستین محصول این برند تازهوارد یعنی گاراژیستی GP1 توسط Angel Guerra طراحی شده است، که سابقه همکاری با بوگاتی و ریماک را در کارنامه دارد. گاراژیستی برای ساخت خودرویی متاثر از سنتهای طراحی در دهههای 80 و 90 میلادی هدفگذاری کرده بود و حالا به نظر میرسد که طراح این برند، وظیفه خود را به درستی انجام داده است. در فرم بدنه GP1 میتوان نشانههایی از لانچیا استراتوس زیرو، لامبورگینی کانتاش و سایر آثار هنری مارچلو گاندینی را مشاهده کرد. ردپایی از طراحی محصولات فراری هم در این خودرو دیده میشود.

صندلیهای راننده و سرنشین به واسطه یک کنسول میانی مرتفع به طور کامل از یکدیگر جدا شده است. در این بخش میتوان اهرم دنده و دکمههای فیزیکی را مشاهده کرد. برای جلوگیری از حواسپرتی راننده، از نمایشگر لمسی هم خبری نیست. شرکت سازنده از عایق صوتی کامل فضای داخلی و همچنین فضای جادار محفظه بار خبر میدهد. البته بعید است که گاراژیستی GP1 برای پیمایش مسیرهای طولانی استفاده شود.
مشخصات فنی گاراژیستی GP1
شاسی فیبرکربن مونوک گاراژیستی GP1 هم توسط شرکت بریتانیایی DEXET طراحی شده است. بدنه این خودرو میتواند تا 850 کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد کند. از دیگر تامینکنندگان شاسی میتوان به برمبو و Öhlins اشاره کرد.
پیشرانه 6.6 لیتری V12 این خودرو که توسط شرکت ایتالیایی Italtennica تامین شده است، 800 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته دستی Xtrac به محور عقب منتقل میشود.
به نظر نمیرسد که وزن خالص گاراژیستی GP1 از یک تن فراتر برود. از اعداد مربوط به شتاب و حداکثر سرعت هم فعلا اطلاعی در دسترس نیست.

قیمت گاراژیستی GP1
گاراژیستی قصد دارد فقط 25 دستگاه GP1 را با قیمت 2.45 میلیون پوند (3.3 میلیون دلار) به مشتریان عرضه کند. البته هزینههای حمل و مالیات نیز به این رقم اضافه خواهد شد. بنابر اعلام سازنده، GP1 اکنون آخرین مراحل بررسیهای قبل از عرضه را طی میکند. این شرکت قصد دارد نسخه مسابقهای GP1 را هم در آینده نزدیک عرضه کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






