پولاستار در نمایشگاه IAA مونیخ از سدان پرچمدار 5 رونمایی کرده است. کارشناسان این خودرو را نسخه نهایی کانسپت Precept میدانند که در سال 2020 معرفی شد.
بنابر خبر InsideEVs ، پولاستار 5، در چین تولید خواهد شد. البته قرار نیست در ساخت این محصول هم یکی از پلتفرم های گروه جیلی مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا پولاستار 5 براساس پلتفرم کاملا جدید با اجزای آلومینیومی و توسط تیم طراحان پولاستار در بریتانیا طراحی شده است. بنابر اعلام سازنده، چندین مهندس سابق لوتوس و مک لارن در این تیم فعالیت داشتهاند.
پولاستار 5 به عنوان نخستین محصول این برند با ساختار 800 ولتی، در هر دو تیپ استاندارد و پرفورمنس به مجموعه باتری 112 کیلووات ساعت NMC مجهز شده است. به لطف پشتیبانی از حداکثر جریان 350 کیلووات، ذخیره باتری در مدت 22 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش مییابد. برد حرکتی دو تیپ استاندارد و پرفورمنس هم برمبنای استاندارد آمریکایی EPA به ترتیب 530 و 480 کیلومتر اعلام شده است.
هر دو تیپ پولاستار 5 به دو موتور برقی مجهز میشوند که البته موتور محور جلو، اندازه کوچکتری دارد. تیپ پایه، 748 اسببخار قدرت و 757 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. این اعداد برای تیپ پرفورمنس به 884 اسببخار قدرت و 1015 نیوتن متر گشتاور، میرسد. شتاب صفر تا صد این دو تیپ 3.8 و 3.1 ثانیه و حداکثر سرعت هردوی آنها، 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
هر دو تیپ پولاستار 5 به سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای چهار پیستون مجهز میشوند درحالیکه تیپ پرفورمنس، کمکفنرهای MagneRide را نیز به همراه دارد.
در فضای کابین پولاستار 5 با طرحی ساده ولی خوشایند مواجه هستیم که نمایشگر لمسی 14.5 اینچ را به همراه دارد.همچون پولاستار 4، در 5 هم از شیشه عقب خبری نیست و دید راننده به عقب توسط دوربین تامین میشود. بنابر اعلام پولاستار، این ویژگی طراحی باعث شد که ضریب درگ بدنه پولستار 5 به 0.24 برسد. البته این رقم در مقایسه با 0.197 مربوط به لوسید اِیر، عالی به نظر نمیرسد.

فروش پولاستار 5 به زودی آغاز میشود. قیمت پایه دو تیپ پولاستار 5 در اروپا، 120 و 143 هزار یورو تعیین شده است. این خودرو برای رقابت با پورشه تایکان و لوسید اِیر به بازار میآید اما تعرفههای دولت آمریکا برای محصولات ساخت چین، میتواند رقابت پذیری پولاستار 5 را تحت تاثیر قرار بدهد. پولاستار برای مقابله با این تعرفه، تولید 3 را به کارولینای جنوبی و 4 را به کره جنوبی انتقال داد. اما انتقال خط تولید به محل دیگر برای ساخت خودروی گران قیمتی همچون پولاستار 5، احتمالا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
نویسنده : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






