• فراري F76 نخستين هايپرکار ديجيتال

فراری F76؛ نخستین هایپرکار دیجیتال

این فراری برای رانندگی نیست!

5 آبان 1404 15:00

در سالی که 499P توانست به سومین پیروزی پیاپی فراری در مسابقات 24 ساعته لمان دست یابد، یک خودروی دیجیتال هم توسط فراری برای ادای احترام به پیروزی‌های این برند در مسابقات لمان، معرفی شده است.

فراری F76 که در قالب یک NFT پا به عرصه گذاشته است، به نخستین پیروزی فراری در لمان اشاره دارد که 76 سال پیش یعنی سال 1949 و با رانندگی لوییجی چینتی با 166 MM بارچتا اتفاق افتاد.

فراری با آفرینش F76 به عنوان یک طرح دیجیتال، قصد دارد از نوآوری‌های بالقوه فناوری‌های دیجیتال برای گشودن افق جدید در طراحی صنعتی خودرو، استفاده کند.

طراحی بدنه فراری F76

این خودرو که در استودیو Styling Centre فراری با مدیریت فلاویو مانزونی شکل گرفته است را می‌توان پیش‌نمایشی از ویژگی‌های ظاهری محصولات فراری در سال‌های آینده دانست.

بدنه فراری F76 با ارتفاع بسیار کم، فرم هندسی هواکش‌ها در سپر جلو و گلگیر عقب و همچنین باله و دیفیوزر عقب، در نهایت توجه به مسائل آیرودینامیک شکل گرفته است. قرارگیری راننده و سرنشین در محل جداگانه که در نتیجه فاصله نسبتا زیاد بین محورهای خودرو اتفاق می‌افتد نیز نمونه‌ای از پیوند مهندسی و زیبایی شناسی است.

چهره فراری F76 تاحدی به F80 شباهت دارد، تا هویت این خودرو به عنوان محصولی از فراری، قابل شناسایی باشد. پیش‌بینی یک شبکه در بخش انتهایی بدنه نیز با درنظر گرفتن بهبود جریان هوا به پیشرانه و سایر قطعات مکانیکی، انجام شده است. فرم چهارتایی چراغ‌های عقب نیز به زبان طراحی فراری اشاره دارد.

بازگشت چراغ‌های مخفی‌شونده در فراری F76

ویژگی قابل توجه دیگر در طراحی فراری F76، چراغ‌های مخفی‌شونده در بخش جلوست که به یکی از ویژگی‌های ظاهری خودروهای اسپرت از جمله محصولات فراری در دهه‌های 70 و 80 میلادی اشاره دارد. این ویژگی به علت عدم سازگاری با استانداردهای ایمنی عابرپیاده از طراحی خودروها کنار گذاشته شد، اما بعید نیست که در سال‌های آینده دوباره استفاده شود.

در فراری F76 ، چراغ‌های تاشو از بخش زیرین دماغه به طرف پایین باز می‌شوند بنابراین بعید است که در صورت برخورد خودرو با عابرپیاده، مشکل‌آفرین باشند.

کابین فراری F76، همچون جنگنده‌ها

برای ورود به فضای کابین باید بخشی از بدنه را همچون جت جنگنده به طرف بالا هدایت کرد. البته با توجه به جدایی کامل بخش راننده و سرنشین، بخش مربوط به هریک از این‌ها به صورت مستقل بالا می‌رود.

به یاری برنامه سفارشی‌سازی Hyperclub programme، هریک از خریداران فراری F76 می‌توانند مطابق با میل و سلیقه خود، در این خودرو تغییراتی را اعمال کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران