هیولای 1000 اسب‌بخاری

اینفینیتی QX-80 R-Spec؛ تبدیل دکتر جکیل به آقای هاید

10 آبان 1404 08:00

اینفینیتی قصد دارد در این دوره از نمایشگاه SEMA، شاسی‌بلند لوکس QX80 را در قالب یک خودروی نیرومند به نام QX-80 R-Spec به معرض نمایش بگذارد. عملکرد این خودرو را می‌توان با مدل اسپرت GT-R مقایسه کرد.

اینفینیتی QX-80 R-Spec با پیشرانه 3.8 لیتری V6 نیسمو با کد فنی VR38DETT و البته برخی تغییرات فنی دیگر، همراه شده است. با نصب سری G از توربوشارژرهای Garrett، پیستون‌های JE، میل‌لنگ Boostline، منیفولدهای ETS و سیستم مدیریت پیشرانه MOTEC، خروجی پیشرانه این خودرو به هزار اسب‌بخار رسیده است.

از دیگر ویژگی‌های فنی اینفینیتی QX-80 R-Spec می‌توان به سیستم سوخت سفارشی، اینترکولر دوتایی و خنک‌کننده سیستم و انتقال قدرت CSF اشاره کرد.

مجموعه قطعات کیت بدنه هم با الهام از مجموعه تاکومی ادیشن مربوط به نیسان GT-R T-Spec طراحی شده است. این خودرو در سال 2024 و برای ادای احترام به تاکومی شکل گرفت، کسی که پیشرانه VR38DETT را به صورت دستی مونتاژ می‌کرد.

از مهمترین ویژگی‌های ظاهری اینفینیتی QX-80 R-Spec می‌توان به زیرسپری ARP، رینگ‌های 24 اینچ برنزی با طراحی مشابه نیسان GT-R، تایرهای PARADA Spec-X ساخت یوکوهاما، ترمزهای کربن سرامیک و البته رنگ بنفش Midnight اشاره کرد.

سیستم تعلیق سفارشی این خودرو با کمک‌فنرهای آیباخ همراه شده و تنظیمات فرمان نیز تغییر کرده است.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین اینفینیتی QX-80 R-Spec در دسترس نیست بنابراین فعلا نمی‌توان درباره تغییرات آن نسبت به مدل استاندارد، اظهارنظر کرد.

اینفینیتی QX-80 R-Spec را می‌توان جانشین نسخه Track Spec دانست، خودرویی با 650 اسب‌بخار قدرت که ماه آگوست در رویداد مونتری معرفی شد.

تیاگو کاسترو قائم مقام اینفینیتی در آمریکا نیز اعتقاد دارد که QX-80 R-Spec با چهره خشن و قدرت زیاد، می‌تواند قابلیت‌های تیم اینفینیتی در مهندسی و طراحی را به نمایش بگذارد. اینفینیتی از اعلام اعداد و ارقام عملکردی QX-80 R-Spec خودداری کرده است، اما به راحتی می‌توان حدس زد که این خودرو نسبت به مدل استاندارد به مراتب سریع‌تر باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران