از سال 1989 تاکنون، لکسوس LS به عنوان یک سدان لوکس به رقابت با بنز S کلاس و ب ام و سری 7 مشغول بود. اما کانسپت جدید لکسوس LS در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025، نه یک سدان لوکس بلکه در فرم یک مینی ون شش چرخ، یک شاسیبلند کوپه و یک خودروی اسپرت عرضه شده است.
ظاهرا دو حرف LS که تاکنون به عبارت Luxury Sedan یا «سدان لوکس» اشاره داشت، حالا به عبارت Luxury Space یا «فضای لوکس» اشاره دارد، به همین خاطر نسل آتی پرچمدار جدید لکسوس در فرمهای مختلف عرضه خواهد شد.
با توجه به معرفی این چهار کانسپت توسط لکسوس تحت نام LS، بعید نیست که اتفاق مشابه سنچوری در مورد LS نیز تکرار شود و در آینده با یک سری جدید از محصولات لکسوس روبرو شویم. هواداران امیدوارند که در صورت وقوع این اتفاق، سدان LS نیز در این خانواده حضور داشته باشد.

لکسوس LS ون کانسپت
لکسوس از سال 2019 تاکنون یک مینی ون به نام LM را عرضه میکند، اما کانسپت LS با فرم زاویهدار بدنه، سقف وسیع و دو تکه شیشهای و البته سه محور، خودروی کاملا متفاوتی است. البته هنوز مشخص نیست که تمام این ویژگیها در مدل نهایی هم موجود باشد، مخصوصا محور سوم که در عین ایجاد فضای بزرگ برای کابین، ممکن است باعث افزایش سر و صدا هم بشود.
از میان ویژگیهای جالب فضای داخلی کانسپت لکسوس LS میتوان به فرمان مستطیل-شکل، شبکههای بامبو برای جلوگیری از ورود نور مزاحم و دو نمایشگر زاویهدار در پشت فرمان، اشاره کرد.
لکسوس فعلا درباره مشخصات فنی کانسپت LS سکوت کرده، اما به نظر میرسد که این کانسپت، بزرگترین خودروی ساخته شده توسط لکسوس است و شاید بتواند پایه گذار یک کلاس جدید در رده خودروهای لوکس باشد.

لکسوس LS کوپه کانسپت
در کنار این مینی ون شش-چرخ، یک کانسپت دیگر به نام LS کوپه نیز رونمایی شده است. هرچند سازنده از این کانسپت با عنوان شاسیبلند کوپه یاد میکند، اما حداقل در نمای جانبی به نظر میرسد که با یک فستبک قد بلند روبرو هستیم. لکسوس LS کوپه از جهاتی نیز به فراری پوروسانگوئه شباهت دارد. از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودروی چهار نفره میتوان به سقف کاملا شیشهای، تعداد نسبتا زیادی از مسیرهای جریان هوا در نقاط مختلف بدنه، فرم زاویهدار چراغها و فرم عمودی چراغ ترمز، اشاره کرد.
در فضای داخلی لکسوس LS کوپه با طرحی به مراتب عجیبتر از بدنه مواجه هستیم. صندلی راننده نسبت به سرنشین کناری، طراحی راحتتری دارد. سرنشینان عقب در صندلیهای مستقل قرار میگیرند و به نمایشگرهای بزرگ عمودی، دسترسی دارند. فرمان مستطیل-شکل و قطعات از جنس چوب بامبو با کانسپت LS شش-چرخ مشابه است.

لکسوس LS میکرو کانسپت
به سراغ کانسپت دیگر لکسوس در نمایشگاه توکیو 2025 یعنی LS میکرو برویم، یک وسیله نقلیه تکنفره و کاملا خودران که با دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب، وظیفه انتقال سرنشین VIP خود را برعهده میگیرد.
پس از بالا رفتن بخش جلویی بدنه و پایین آمدن رمپ، صندلی به طرف داخل یا خارج کابین حرکت میکند، تا سرنشین بتواند وارد یا خارج شود. برای احترام به حریم خصوصی سرنشین، فقط چند شیار باریک در دو طرف بدنه وجود دارد. سرنشین در طول مسیر میتواند از نوشیدنی و همچنین محتوای سرگرمی که روی شیشه جلو تابیده میشود، لذت ببرد.

لکسوس LS اسپرت کانسپت
کانسپت دیگر یعنی لکسوس LS اسپرت هم بخشی از هویت جدید خانواده LS و البته پیشنمایشی از خودروی اسپرت و پرچمدار لکسوس در سالهای آینده است. این خودروی دو نفره برای اولین بار در توکیو 2025 به نمایش درمیآید.
راننده لکسوس LS اسپرت در محیطی تقریبا جدا از سرنشین جلو، قرار میگیرد. فرمان مستطیلی و نمایشگر خمیده پشت آن، چیزی شبیه به خودروهای مسابقهای را نمایش میدهد. لکسوس فعلا از اعلام زمان عرضه LS اسپرت خودداری کرده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






