• نيسان ريسينگ پاترول

بازگشت شاسی‌بلند محبوب نیسان

ریسینگ پاترول؛ بیراهه‌نورد 1000 اسب‌بخاری

16 آبان 1404 00:45

کریس فورسبرگ (Chris Forsberg) که سابقه سه مرتبه قهرمانی در مسابقات فرمولا دریفت را در کارنامه خود دارد، از سال‌ها پیش با شرکت نیسان ارتباط دارد. نتیجه این همکاری حرفه‌ای را می‌توان در خودروهای دست‌پرورده فورسبرگ مشاهده کرد، که بازه وسیعی از مدل‌های اسپرت قدیمی تا وانت‌های مدرن را دربرمی‌گیرد. که از میان آن‌ها می‌توان به نمونه‌های درخشان شامل داتسون Gold Leader 280Z و یک سدان مخصوص دریفت به نام اینفینیتی La Flamma Blanca M56 اشاره کرد. حالا فورسبرگ قصد دارد با یک نمونه ویژه از نیسان پاترول در این دوره از نمایشگاه SEMA شرکت کند.

نیسان پاترول به عنوان یکی از بازیگران مهم در عرصه خودروهای آفرود در چند دهه گذشته، طرفداران خود در استرالیا و کشورهای خاورمیانه را از دست نداده است. همتای این خودرو با نام آرمادا در ایالات متحده عرضه می‌شود. اما فورسبرگ به سراغ نسل چهارم پاترول رفته و پس از نصب پیشرانه نسل پنجم، آن را با اعمال برخی تغییرات به هیولای آفرود تبدیل کرده است.

این شاسی‌بلند سه در با نام ریسینگ پاترول، قوای حرکتی خود را از پیشرانه شش سیلندر خطی TB48 با حجم 4.8 لیتر دریافت می‌کند. این پیشرانه در حالت عادی، 250 اسب‌بخار قدرت دارد اما با تغییرات فورسبرگ شامل نصب توربوشارژر G42-1200 ساخت Garrett با نهایت سرعت 118 هزار دور بر دقیقه‌ای توربین، منیفولد Hypertune و کلاچ دوصفحه‌ای ACT به همراه تغییر برنامه‌ریزی ECU، خروجی پیشرانه به هزار اسب‌بخار افزایش یافته است.

مطمئنا فورسبرگ بدنه ریسینگ پاترول را هم فراموش نکرده و آن را با جلوپنجره و هلالی گلگیرهای مشکی Black، ترکیب رنگ قرمز/سفید/ آبی مشابه تیم Mobil 1، چراغ‌های آفرود، رینگ‌های 17 اینچ Nismo با تایرهای 35 اینچ ساخت یوکوهاما و سیستم تعلیق آفرود، همراه کرده است.

در فضای داخلی ریسینگ پاترول هم صندلی‌های Sportster ساخت ریکارو، بدن سرنشینان را دربرمی‌گیرد.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران