• پورشه 911 GT3 با کيت Manthey

لباسی ویژه برای 40 دستگاه

جذابیت بیشتر برای پورشه 911 GT3 با کیت Manthey

3 آذر 1404 18:49

به نظر می‌رسد که حتی خودروی جالبی مثل پورشه 911GT3 را هم می‌توان به نمونه‌ای بهتر از قبل، تبدیل کرد. عملکرد این خودرو در حالت استاندارد به قدری هیجان‌انگیز هست که نیازی به تولید تیپ RS آن نباشد، اما پورشه با کمک Manthey که از سال 2013 تاکنون با یکدیگر همکاری دارند، نمونه‌ای ویژه از نسخه فیس‌لیفت این خودرو یعنی اتاق 992.2 را تدارک دیده است.

یکی از جالب‌ترین اجزای کیت Manthey، دیسک‌های فیبرکربنی است که به عنوان روکش آیرودینامیک با قابلیت کاهش ضریب درگ، روی رینگ‌های عقب قرار می‌گیرد. رینگ‌های 20 و 21 اینچ این خودرو در محور جلو و عقب نیز در مجموع، شش کیلوگرم از مجموعه استاندارد سبک‌تر است. بنابر سفارش مشتری، تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 R ساخت میشلن با ابعاد 255/35ZR20 و 315/30ZR21 در جلو و عقب نیز برای این خودرو نصب می‌شود. غیر از این باید به کمک‌فنرهای قابل تنظیم در چهار حالت اشاره کرد.

عملکرد آئرودینامیک پورشه 911GT3 در حالت استاندارد نیز قابل توجه است اما با اضافه شدن کیت Manthey که باله عقب بزرگ و همچنین دیفیوزر عقب با جزئیات عمودی، اوضاع حتی بهتر هم می‌شود. اما بخش زیرین بدنه این خودرو هم به عنوان یک عنصر آیرودینامیکی ایفای نقش می‌کند، چراکه طول پره‌های هدایت‌کننده با افزایشی چشمگیر به 1.5 متر رسیده است. Manthey برای جبران این افزایش طول، یک پوشش در کف محفظه بار نصب کرده است. گذشته از این‌ها باید به طراحی متفاوت سپر، دیفیوزر و زیرسپری جلو اشاره کرد. کیت Manthey در مجموع می‌تواند 354 کیلوگرم نیروی رو به پایین روی بدنه این خودرو ایجاد کند. این رقم در حالت مسابقه‌ای به 540 کیلوگرم افزایش می‌یابد.

در نتیجه این تغییرات، پورشه 911GT3 با کیت Manthey توانست رکوردی تازه در پیست نوربورگ‌رینگ به ثبت برساند. این خودرو با هدایت یکی از رانندگان قهرمان مسابقات DTM به نام Ayhancan Güven، توانست پیست جهنم سبز را در مدت 6 دقیقه و 52.9 ثانیه طی کند، که از زمان 911GT3 قبل از فیس‌لیفت، 2.76 ثانیه سریع‌تر است.

کیت Manthey هیچگونه اختلالی در گارانتی پورشه ایجاد نمی‌کند. این مجموعه در تعداد 40 دستگاه از بهار 2026 در ایالات متحده عرضه خواهد شد. از قیمت این مجموعه اطلاعی در دسترس نیست، اما کیت قبلی این برند برای 992.1، با قیمت پایه 57 هزار دلار به فروش می‌رسید. برای رینگ‌ها نیز باید 15 هزار دلار جداگانه پرداخت می‌شد.

شرکت Manthey پیش از این، برای پورشه 911 GT3 RS و نسل قبلی پورشه 911 GT2 RS نیز کیت قطعات ارائه کرده است. این دو مجموعه با قیمت 116,160 و 113,140 دلار (بدون احتساب هزینه نصب و مالیات) به فروش می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران