به نظر میرسد که فیات نیز همچون بسیاری از شرکتهای دیگر، از برنامههای بلندپروازانه قبلی در مورد خودروهای برقی عقب نشینی کرده است. فیات قبلا اعلام کرده بود که نسل جدید 500 را فقط با قوای برقی عرضه میکند، اما حالا از بازگشت پیشرانه درونسوز به زیر پوسته این هاچبک کوچک خبر داده است.
این پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ، 65 اسببخار قدرت و 92 نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو انتقال میدهد. فیات 500 با شتاب صفر تا صد 16.2 ثانیه و حداکثر سرعت 155 کیلومتر برساعت که در مدل روباز به 17.3 ثانیه و 150 کیلومتر برساعت کاهش مییابد، مطمئنا یکی از کندترین خودروهای ساخت اروپا خواهد بود، اما باید توجه داشت که این خودرو با هدف رکوردشکنی در پیست نوربورگ رینگ طراحی و تولید نشده است. البته عدم عرضه گیربکس اتوماتیک در این مدل، میتواند بعضی از مخاطبان را ناامید کند. به نظر میرسد که این افراد باید به سراغ فیات 500e (برقی) بروند.

وزن فیات 500 هیبرید-خفیف بسته به تجهیزات و نوع سقف، در محدوده 1055 تا 1.102 کیلوگرم قرار میگیرد.
عرضه مجدد فیات 500 با پیشرانه بنزینی به معنای موفقیت قطعی این خودرو نیست، چراکه تویوتا آیگو X به عنوان نخستین مدل هیبرید در کلاس مدلهای شهری، با وزن کمتر، قدرت به مراتب بیشتر (114 اسببخار) و شتاب صفر تا صد کمتر از 10 ثانیه، در ایتالیا با قیمت پایه 15,950 یورو به فروش میرسد که از فیات 500، هزار یورو ارزانتر است.

عرضه مجدد فیات 500 با پیشرانه بنزینی، میتوان اطمینان داشت که برنامه قبلی فیات برای پایان تولید مدلهای درونسوز از سال 2027، لغو شده است.
ظاهرا اتحادیه اروپا هم قصد دارد ظرف یک ماه آینده، قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی از سال 2035 را مورد بازنگری قرار بدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در بام بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






