حامد عاملی، معاون وزیر صمت، گفت امسال برای تولید هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برنامهریزی کردهبودیم، اما از ابتدای سال حدود ۵۸۰ دستگاه تولید شده است. قوای محرکه اتوبوس وابسته به واردات است و ما برای حدود ۵۰۰ دستگاه دیگر هم تامین ارز انجام دادهایم، همچنین واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بینشهری را در برنامه داشتیم، که تاکنون برای هزار و ۶۰۰ دستگاه ثبتسفارش انجام شدهاست.
معاون ماشینآلات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت تامین اتوبوس مصوبه هیات دولت را دارد و باید با شرایط خاص و با مشوقهای لازم آن را انجام دهیم. بنای ما این بود که با ۲هزار دستگاه وارداتی و هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید داخل بتوانیم امسال در مجموع سههزار و ۵۰۰ دستگاه را وارد ناوگان حملونقل و مسافری کشور کنیم.
عاملی افزود هماکنون حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در کشور داریم و از این نظر در شرایط نامناسبی هستیم، اگر برنامه امسال محقق میشد، میتوانستیم حداقل نیمی از اتوبوسهای فرسوده را نوسازی کنیم. معاون ماشینآلات وزارت صمت با اشاره به تولید بیش از ۱۹هزار دستگاه کامیون کشنده در کشور، گفت تولید کامیون از ابتدای امسال رشد ۵۰ درصدی داشته است، امسال واردات کامیون را منوط به اسقاط کامیون فرسوده کردیم، یعنی به ازای هر دستگاه واردات حتما باید یک خودروی فرسوده از رده خارج شود. وی گفت از ابتدای امسال برای واردات یکهزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون نیز ثبتسفارش انجام شدهاست.
نویسنده : تحريريه خبر
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
مطالب مرتبط

خودروهای باری فرسوده حجم زیادی از تردد جاده ها را دارند
۲۳.۴ درصد از خودروهای باری (کامیون و کشنده) درحال تردد فرسوده هستند

اختصاص وام بلاعوض برای نوسازی موتورسیکلت
مبلغ وام برای نوسازی موتور فرسوده چقدر است؟

پرداخت وام قرض الحسنه برای موتورهای فرسوده
اعطای تسهیلات بانکی با سود 4 درصدی

جدول تعداد گواهی اسقاط برای هر خودرو در سال 1404
خودروهای قدیمی، چند گواهی لازم دارند؟
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
اضافه شدن یک خودروی جدید در سامانه!

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
پیش فروش جدید سایپا ویژه یلدا اعلام شد

شرایط فروش زامیاد و ثبت نام وانت نیسان (1404)
فروش فوری وانت نیسان از شنبه

