آغاز عرضه از ژانویه 2019

نیسان نیم میلیون دلاری

22 خرداد 1397 10:22

نیسان GT-R نیسمو GT3 که اولین بار در سال 2012 به جهانیان معرفی شد، قرار است در قالب مدل 2019 عرضه شود. طبق اعلام نیسان نسخه جدید این هیولای مسابقهای در ژانویه سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

پیشرانه توربو 3.8 لیتری 6 سیلندر این هیولا 550 اسب‌بخار قدرت دارد.در مقایسه با اطلاعات موجود از آخرین نسخه‌ای که در سال 2015 به بازار آمد، مدل جدید وزن کمتری دارد و به لطف بازنگری در محل نصب پیشرانه، مرکز ثقل پایین‌تری نیز خواهد داشت. علاوه‌براین طراحی سپرهای جلو و عقب خودرو نیز مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. همچنین سیستم تهویه هوا مورد بهسازی قرار گرفته که سالم بودن هوای داخل کابین حتی در شرایط سخت جوی را تضمین می‌کند.

پیشرانه توربو 3.8 لیتری 6 سیلندر این هیولا 550 اسب‌بخار قدرت دارد که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ترمزهای خودرو که در جلو از شش پیستون و در چرخ‌های عقب از چهار پیستون بهره می‌گیرند، میزان نیروی بازدارنده لازم برای توقف این خودروی نیرومند را فراهم می‌کنند.

نیسان ادعا می کند که راندن نسخه بروزرسانی شده مدل GT3 به لطف بهبودهای انجام شده توسط تیم مهندسی، به همان ترتیب که برای رانندگان حرفه‌ای ساده است برای رانندگان عادی نیز دلپذیر خواهد بود. نیسان همچنین برای اطمینان از قابل اعتماد بودن خودرو، آن را 30 هزار کیلومتر تست در شرایط سخت آزمایش کرده است. نیسمو، شاخه‌ای از شرکت نیسان در امر ساخت خودروهای اسپرت، از تمام فناوری‌های پیشرفته و تجربیات مهم گذشته خود در مسابقات اتومبیل‌رانی استفاده کرده تا GT-R نیسمو GT3 علاوه‌بر حفظ سابقه درخشان اجداد خود، در آینده نیز عملکرد بهتری به نمایش بگذارد.

نیسان برای فروش GT-R نیسمو GT3 مبلغ 60 میلیون ین ژاپن (معادل با 550 هزار دلار آمریکا طبق نرخ برابری فعلی ارزهای جهانی) مطالبه می‌کند.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران