خودرویی که قرار است ارزان قیمت‌ترین مدل مرسدس بنز در آمریکا باشد!

شکار تصاویر جاسوسی سدان کلاس A مرسدس قبل از رونمایی سال 2018

2 دی 1396 11:00

از آن جایی که مرسدس کلاس A هاچ‌بک قرار نیست وارد بازار آمریکا شود، این بدین معنی است که نخستین سدان کلاس A کمپانی قرار است نقشی به عنوان نقطه ورود به خانواده مرسدس بازی کند. این سدان جدید طبق گزارش‌ها جایگاهی پایین‌تر از CLA در مجموعه مدل‌های مرسدس بنز خواهد داشت. این خودرو که قبلا زمان رونمایی و ورود به بازار آن در سال 2018 تعیین شده، چند روز پیش هم توسط یکی دیگر از عکاسان جاسوسی شکار شده بود و ظاهرا پنل‌های بدنه آن همان پنل‌های بدنه نهایی خودرو بوده‌اند.

نه فقط این، بلکه این نمونه تستی چراغ‌های جلو و عقب و همچنین چراغ ترمز روی صندوق عقب، که قرار است در مدل تولیدی ارائه شوند را نیز روی خود داشته است. صندوق عقب خودرو را که باز می‌کنید، برای مدلی با این اندازه صندوق بسیار عریض و بزرگ به نظر می‌رسد، بدین ترتیب بار زدن یا خارج کردن بار از این خودرو در مقایسه CLA بسیار راحت‌تر خواهد بود.

کانسپت A Sedan

این خودرو که پیش نمایشی از آن را توسط کانسپت A Sedan دیده بودیم، در خانواده کلاس A جز تازه‌واردها به حساب می‌آید و انتظار می‌رود قیمت پایه آن زیر 30 هزار دلار باشد که در مقایسه با قیمت پایه 32 هزار و 700 دلاری CLA، بسیار مناسب است. به لطف طرح جعبه‌ای بدنه، این سدان باید کارآیی‌های خود را اثبات کند.

حال که بحث کابین مطرح شده، با توجه به تصاویر رسمی که از سوی کمپانی از داخل آن منتشر شده بود، می‌توان گفت که کابین این خودرو بسیار خوب بوده و نشستن داخل آن بدون شک برای سرنشین لذت‌بخش خواهد بود. علاوه بر طراحی جدید و متفاوت، کابین این خودرو همچنین میزبان یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید می‌باشد، که در بالاترین رده خود یک صفحه نمایش 10.25 اینچی در کنار یک صفحه کیلومتر دیجیتالی هم اندازه با خود دارد.

در بحث موتور خودرو، جزئیات هنوز به طور کامل نهایی و تأیید نشده‌اند. به احتمال بسیار زیاد در این خودرو از یک موتور توربو 1.3 لیتری که توسط رنو و مرسدس به طور مشترک طراحی و ساخته شده استفاده خواهد شد، فعلا باید منتظر ماند و دید که این موتور کوچک در چه کشورهایی ارائه خواهد شد. اگر به هر نحو این موتور راه خود را به کشورهایی مانند آمریکا باز کند، نسخه 160 اسب‌بخاری آن ممکن است به عنوان ضعیف‌ترین موتور این خودرو معرفی شود و دو موتور دیگر نیز نتوانند در آمریکای شمالی کاری از پیش ببرند.

ما برای فهمیدن این موضوع خیلی نباید صبر کنیم. مرسدس قصد دارد این خودرو را اندکی پس از معرفی جهانی مدل هاچ‌بک رونمایی کند.

 

دیدگاه کاربران