اگر شما هم داستان ایتالیایی زردپوش در جاده‌های ایران را شنیده‌اید، پس حتما سوالات زیادی در ذهنتان وجود دارد.

مازراتی طلایی ایران، طلایی نیست!

3 دی 1396 10:00

گرن‌توریزمو محصول سال 2007 است که از سال 2012 به همراه سایر برادرانش به ایران آمد، اما از اواسط سال 2013 و با اجرای قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، دیگر شاهد نسخه‌های صفرکیلومتر این خودرو نبودیم.

طلایی بودن این خودرو یا حتی داشتن روکش طلایی این مازراتی واقعیت ندارد.

گرن‌توریزمو از پلتفرم مازراتی کواتروپورته بهره می‌برد و مازراتی نیز برخی قطعاتش را از فراری 599 و 612 قرض گرفته است. قلب 8 سیلندر آن 4.7 لیتر حجم دارد و قدرتی معادل 434 اسب‌بخار در اختیارتان قرار می‌دهد. همین حالا که مشغول خواندن این متن هستید، قیمت پایه‌ای مدل 2018 گرن‌توریزمو در بازار امارات از حدود 460 میلیون تومان آغاز می‌شود؛ پس بدیهی است که فروشندگان ایرانی‌، قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان را برای فروش خودروی‌شان در نظر بگیرند.

از میان مازراتی‌های وارداتی به ایران، اولین مدل خاص این خودرو، نسخه گرنکبریو فندی است که بدنه‌ای به رنگ خاکستری تیره با رگه‌هایی طلایی‌رنگ دارد. از گرنکبریو فندی تنها 50 دستگاه در سراسر جهان وجود دارد که در ایران حداقل یک نسخه آن از سال 1393 در خیابان‌های تهران در حال تردد است. دومین مازراتی خاص ایران، در اواسط تابستان 96 و به‌صورت گذرموقت به کشورمان آمد. حتما شما هم در رسانه‌ها شنیده‌اید که به این خودرو لقب "مازراتی طلایی" داده بودند. طلایی بودن این خودرو یا حتی داشتن روکش طلایی این مازراتی واقعیت ندارد. این گرن‌توریزمو، که ظاهرا از انگلستان به ایران آمده است، روکش کرومی زرد دارد و به همین دلیل، خیلی‌ها را دچار اشتباه می‌کند.

 

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

دیدگاه کاربران