در طراحی آن از زبان طراحی جدید هیوندای استفاده شده است

رونمایی از گرندمستر هیوندای در نمایشگاه بوسان

23 خرداد 1397 18:00

اگر خبر ندارید، باید به اطلاعتان برسانیم که هیوندای در حال آماده کردن زبان طراحی جدیدی به نام «Sensuous Sportiness» برای مدل‌های آینده خود است. قبلاً پیش نمایشی از این زبان جدید را در قالب کانسپت HDC-1 Le Fil Rouge دیده‌ایم. این کانسپت زیبا توانست اسفندماه گذشته نظر خیلی‌ها را در نمایشگاه ژنو 2018 به‌عنوان یک کوپه جذاب، به خود جلب کند. اکنون، هیوندای در نمایشگاه خودرو بوسان، در کشور کره جنوبی، کانسپت HDC-2 را رونمایی کرده که گرندمستر نام دارد و یک شاسی‌بلند بزرگ است.

مدل تولیدی این خودرو، جایگاه بالاتری از سانتافه در خانواده هیوندای داردهنوز اطلاعات زیادی در مورد این کانسپت در دست نیست و خیلی با جزئیات آن آشنا نیستیم، ولی حداقل می‌دانیم که انتخاب اسم گرندمستر برای آن هیچ ارتباطی با خواننده معروف آمریکایی، Grandmaster Flash ندارد! در واقع این اسم از بازی شطرنج استخراج شده است. لقب گرند مستر (به معنی استاد بزرگ) توسط سازمان جهانی شطرنج (فیده) به بازیکنان شطرنج در سراسر دنیا اعطا می‌شود. بعد از عنوان «قهرمان جهان»، استاد بزرگ، بالاترین عنوانی است که یک بازیکن شطرنج می‌تواند بدست بیاورد.»

لوک دانکرولکه (Luc Donckerwolke)، رئیس بخش طراحی هیوندای، یک ماه پیش در مصاحبه‌ای از Le Fil Rouge با عنوان ملکه یاد کرده و گفته که کانسپت بعدی شرکت یک اسقف خواهد بود! این همان اسقف است، شاسی‌بلندی بزرگ با طراحی جسورانه.

گرند مستر، پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند بعدی فول سایز هیوندای به ما ارائه می‌دهد؛ خودرویی که سال بعد قرار است رونمایی شده و جایگاهی بالاتر از سانتافه XL داشته باشد. این خودرو با ظرفیت هشت سرنشین به نوعی جانشین وراکروز بوده و گفته می‌شود احتمالاً نام آن پالیساده (Palisade) است. هیوندای پالیساده، اولین شاسی‌بلند بزرگ جدید کره‌ای‌ها نیست و کیا هم قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور، مدل تلوراید (Telluride) خود را وارد بازار کند.
 

دیدگاه کاربران