نگاهی به مینی ون زرهی اینکاس سنتری

شبیه هیچ‌کس

30 خرداد 1397 13:07

آیا شاسی‌بلند اینکاس سنتری APC را به یاد دارید؟ همان خودرویی که دو سال پیش بسیار سروصدا کرد! این خودرو یک مدل تاکتیکی زرهی ساخت شرکت کانادایی اینکاس بود. سنتری APC ظاهری بسیار شبیه به خودروهای فیلم سینمایی "Death Race" داشت. اکنون، این شرکت یک مدل مینی ون از این خودرو رونمایی کرده که به‌اندازه همان شاسی‌بلند، مدلی فوق‌العاده خاص است. خودرویی که به نظر ما، جیسون استاتهام (Jason Statham) بی‌صبرانه منتظر رانندگی با آن است!

با توجه به قابلیت‌های آفرود بالا و سیستم انتقال قدرت 4x4، تقریباً همه‌جا می‌توانید با آن بروید!در طراحی مینی ون اینکاس سنتری، به‌عنوان جدیدترین خودروی این برند، تلاش شده تا سرنشین‌ها نهایت راحتی و آسایش را داخل کابین این خودروی زرهی داشته باشند. این حرف ما نیست و اینکاس در بیانیه خود صراحتاً به آن اشاره کرده است!

سنتری جدید ظرفیت چهار تا شش سرنشین داشته و با ترکیب‌های صندلی مختلفی قابل سفارش است. چیزی که این دو مدل سنتری را از هم بیشتر متفاوت می‌کند، وزن کم‌تر مینی ون است. به همین دلیل، این خودرو قدرت مانور بیشتری دارد و با توجه به قابلیت‌های آفرود بالا و سیستم انتقال قدرت 4x4، تقریباً همه‌جا می‌توانید با آن بروید! با یک حساب سرانگشتی، می‌توان گفت که مینی ون سنتری می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای نیروهای امدادی، پلیس، یگان‌های ویژه و نیروهای مرزبانی باشد.

جالب است بدانید که اینکاس روی این مینی ون جدید، یک قسمت بار مشابه خودروهای وانت اضافه کرده است. این قابلیت بدون شک برای جابجایی اشیاء و وسایلی که در قسمت بار نسبتاً کوچک آن جا شوند بسیار مفید خواهد بود.

بدنه آن ضدگلوله سطح BR7 است. در این سطح، بدنه خودرو در برابر اصابت گلوله‌های تا کالیبر 7.62 در 51 میلی‌متر مقاوم است. ابعادش معادل 5766 میلی‌متر طول، 2489 میلی‌متر عرض، 2464 میلی‌متر ارتفاع است. همچنین فاصله محوری و ارتفاع آن از سطح زمین به ترتیب 3576 و 500 میلی‌متر ثبت شده است.

برای تامین نیروی حرکتی از پیشرانه 8 سیلندر 6.7 لیتری توربودیزل با قدرت 390 اسب‌‍بخار و گشتاور 1085 نیوتن‌متر استفاده شده است که جعبه‌دنده اتوماتیک 6 سرعته آن را همراهی می‌کند.

چندی پیش و در نمایشگاه ایمنی و دفاع کانادا شرکت اینکاس از مینی ون سنتری رونمایی کرد.

دیدگاه کاربران