معرفی ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 در بازار اروپا براساس گزارش euroNCAP

فولکس در صدر امن‌ترین برندها

9 تیر 1397 20:00
  • معیار ایمنی در اروپا: یورو انکپ

    معیار ایمنی در اروپا: یورو انکپ

    در سال‌های دهه 70 میلادی، برخی کشورهای اروپایی، موضوع امنیت خودروها و سرنشینان را مطرح کردند و از آنجا بود که تحقیق‌های علمی برای پیداکردن راه‌حلی مشخص در بحث ایمنی خودروها، شروع شد. در ابتدای دهه 90 میلادی، نتایج این تحقیق به توسعه روش‌های جدیدی برای تست تصادف خودروها ختم شد؛ روش‌هایی که در آن‌ها، ایمنی خودروها هم از قسمت جلو و هم از قسمت جانبی سنجیده می‌شدند. از آنجایی که معیاری برای مقایسه نتایج تست‌ها وجود نداشت، در سال 1996 موسسه ایمنی euroNCAP رسماً فعالیتش را آغاز کرد.

    در دو دهه اخیر، یوروانکپ همواره به‌صورت اختصاصی به بررسی ایمنی خودروهای بازار اروپا پرداخته است و جالب‌تر اینکه، نتایج تست‌های آن چندین‌بار موجب تغییر استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا، فراخوان برخی مدل‌ها و حتی اعمال جریمه‌های سنگین برای خودروسازان شده است.

    یوروانکپ در پایان هر سال میلادی، لیست ایمن‌ترین خودروهای سال گذشته‌اش ر

  • 1 - کلاس هاچ‌بک: فولکس واگن پولو

    1 - کلاس هاچ‌بک: فولکس واگن پولو

    پولو نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر گلف است که نسل جدیدش ابتدا در مدل 2018 معرفی شد. پولو همچنین با بیش از 14 میلیون دستگاه فروش، یکی از موفق‌ترین خودروهای جمع و جور جهان به حساب می‌آید.

    در پولو 2018 چندین اتفاق مهم رخ داده؛ اولین نکته آن، نسبت جالب ابعادش با گلف نسل هفتم است. طول کلی پولو 2018 معادل 4053 میلی‌متر است که اندکی از گلف کوچک‌تر شده، ولی فاصله محوری‌اش حدود 5.3 سانتیمتر از گلف بیشتر است. دومین نکته آن، اضافه‌شدن 71 لیتری حجم محفظه بار خودرو و رسیدن به عدد 351 لیتر است. سومین نکته آن به سطح تجهیزات رفاهی‌اش برمی‌گردد؛ فولکس برای پولو 2018 سه تریم مختلف به همراه دو پکیج سفارشی درنظر گرفته است. همچنین برای این آلمانی امکان سفارش 14 رنگ بدنه، 13 دکور برای داشبورد، 12 رینگ مختلف و 11 روکش برای صندلی‌ها نیز وجود دارد.

  • 2 - کلاس سدان جمع و جور: سوبارو ایمپرزا

    2 - کلاس سدان جمع و جور: سوبارو ایمپرزا

    ایمپرزا نه تنها کوچک‌ترین بلکه ارزان‌ترین محصول سوبارو در بازار جهانی است. نسل پنجم ایمپرزا در مدل 2017 و در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به بازار آمد؛ سوبارو از این نسل، به‌عنوان مدرن‌ترین و ایمن‌ترین ایمپرزای تاریخ یاد می‌کند. اصلی‌ترین دلیل این موضوع، به تغییر پلتفرم ایمپرزا برمی‌گردد چراکه حالا 70% مستحکم‌تر از نسل قبل است و 40% بهتر از نسل قبل، ضربات را جذب می‌کند. همچنین بهبود سیستم تعلیق، میزان حرکت گهواره‌ای بدنه را تا 50% کاهش داده است.

    وجود سیستم محرکه SAWD به‌صورت استاندارد، تجهیز چندرسانه‌ای خودرو به سیستم اپل CarPlay، قدرتمندترشدن پیشرانه و تجهیز خودرو به پکیج ایمنی EyeSight از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمپرزای جدید است.

  • نتایج تست‌های یوروانکپ برای پولو 2017
    نتایج تست‌های یوروانکپ برای ایمپرزا 2017
    ایمنی
  • 3 - کلاس سدان لوکس: فولس واگن آرتئون

    3 - کلاس سدان لوکس: فولس واگن آرتئون

    سال 2016 و وقتی که فولکس با سدان فول‌سایز سابقش، یعنی فیتون، خداحافظی کرد، پاسات تنها مهره این شرکت برای رقابت با انبوهی از خودروهای ب‌ام‌و، مرسدس و آئودی محسوب می‌شد. اما سال 2017 جایگزین فیتون به خانواده فولکس برگشت تا دیگر کسی کاری به کار پاسات نداشته باشد!

    آرتئون خودرویی در کلاس سایز متوسط است، اما قیمتش در حد و اندازه‌های اسپرت‌های جمع و جور شهری است. به همین دلیل حالا می‌توان آن را رقیبی جدی برای خانواده آئودی A5، ب‌ام‌و سری3 و مرسدس C-class دانست که البته همگی آن‌ها، ابعاد کوچک‌تری نسبت به آرتئون دارند. آرتئون برای آنکه ویژگی لوکسش را حفظ کند، با سیستم‌های ایمنی مختلفی عرضه شده که مهم‌ترینشان، سیستم کمکی در شرایط اضطراری است.

  • 4 - کلاس کرا‌س‌اور لوکس کوچک: فولس واگن T-ROC

    4 - کلاس کرا‌س‌اور لوکس کوچک: فولس واگن T-ROC

    در نام این خودرو حرف T، همان حرف ابتدایی در نام سایر قدبلندهای فولکس است و Roc نیز مخفف کلمه Rock در لاتین بوده. با اینکه T-Roc تنها 7000 هزار یورو ارزان‌تر از تیگوان است، ولی موفق شده که فولکس را به بازار مینی‌کراس‌ها بیاورد. ولی مگر این بازار چه ارزش مهمی برای فولکس دارد؟

    آقای یورگن استاکمن (Jürgen Stackmann) مدیر فروش و بازاریابی فولکس می‌گوید: «پیش‌بینی می‌کنیم تا 10 سال آینده، میزان فروش جهانی خودروهای کراس‌اورهای کوچک، از 6.4 میلیون دستگاه در شرایط فعلی، به عدد 10.6 میلیون دستگاه برسد، که 80% فروش آن در بازارهای اروپا و چین خواهد بود. برزیل، هند، روسیه و آمریکا نیز از بازارهای درح

  • 5 - کلاس کراس‌اور جمع و جور: سوبارو XV

    5 - کلاس کراس‌اور جمع و جور: سوبارو XV

    XV را باید همان سوبارو ایمپرزا هاچ‌بک دانست ولی با تعلیق بهبودیافته و ارتفاع بیشتر. XV (با تلفظ صحیح کراس‌وی) از نسل چهارم ایمپرزا به خانواده سوبارو اضافه شد. XV که در بازار آمریکای شمالی با نام Crosstrek او را می‌شناسند، در سال 2017 برای اولین‌بار تغییر نسل داد و به انبوهی از ویژگی‌های جدید مجهز شد.

    نکته اصلی در نسل جدید XV، استفاده از پلتفرم SGP در دل آن است که باعث شده استحکام شاسی و حتی بدنه خودرو 70 تا 100% بیشتر از نسل قبل باشد. همچنین تغییر ضریب فرمان، کاهش حرکت گهواره‌ای بدنه، وجود سیستم S-ATV در کنار سیستم محرکه S-AWD، کاهش 5 میلی‌متری مرکز ثقل و افزایش جذب ضربات وارده بر بدنه تا 40%، هم لذت سواری با این خودرو را دو چندان کرده است و هم اینکه ایمنی و پایداری خودرو را نسبت به قبل، افزایش

  • 6 - کلاس کراس‌اور لوکس جمع و جور: ولوو XC60

    6 - کلاس کراس‌اور لوکس جمع و جور: ولوو XC60

    نسل دوم XC60، خودرویی نیست که به این راحتی بتوان از آن گذشت. این سوئدی که هم بهترین خودروی سال 2018 جهان شد و هم نامش در لیست ایمن‌ترین قدبلندهای جهان به چشم می‌خورد، در نسل جدید فقط با پیشرانه 4 سیلندر، فقط با سیستم محرکه دو دیفرانسیل و فقط با جعبه‌دنده اتومات Aisin-Warner در اختیار مشتریانش قرار می‌گیرد. XC60 همچنین نخستین نسل این خودرو با تعلیق Four-C و اولین خودر

  • دیدگاه کاربران