برای مقابله با اثرات تعرفه‌های اروپا

انتقال بخشی از خط تولید هارلی‌دیویدسون به اروپا

7 تیر 1397 11:43

هارلی‌دیویدسون اعلام کرده است که بخشی از ظرفیت تولید خود را به خارج از آمریکا انتقال خواهد داد تا از اعمال تعرفه‌های جدید اتحادیه اروپا بر محصولات خود جلوگیری کند.

در نتیجه جنگ تعرفه‌ای، قیمت هر دستگاه موتورسیکلت صادراتی به اتحادیه اروپا در حدود 2200 دلار افزایش خواهد داشت.این جابه‌جایی در خط تولید متاثر از تصمیمات جدید دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکاست که قصد دارد بر فولاد و آلومینیوم وارد شده از اروپا تعرفه بسیار بیشتری نسبت به گذشته وضع کند. اعلام شده که این تصمیم در جهت حفاظت از منافع نیروی کار آمریکا گرفته شده است.

در پاسخ به این قانون جدید، اتحادیه اروپا نیز تصمیم گرفته بر محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه 25 درصدی اعمال کند که این افزایش تعرفه گریبان‌گیر محصولات هارلی‌دیویدسون نیز شده است. حالا مسئولان شرکت هارلی اعلام کرده‌اند که در نتیجه این جنگ تعرفه‌ای، قیمت هر دستگاه موتورسیکلت صادراتی به اتحادیه اروپا در حدود 2200 دلار افزایش خواهد داشت. این افزایش قیمت به نفع هارلی‌دیویدسون نبوده و به افزایش درآمدهای این شرکت منجر نخواهد شد و طبق پیشبینیها، اعمال این تعرفهها هزینه‌های شرکت (برای مدت باقی‌مانده از سال 2018) را به میزان 30 تا 45 میلیون دلار افزایش خواهد داد. در صورتی‌که قرار باشد افزایش هزینه‌ها از راه بالا بردن قیمت محصول نهایی جبران شود، مطمئناً اثر منفی بزرگی بر کسب‌وکار این شرکت در منطقه اروپا خواهد گذاشت.

در سال 2017 درحدود 40 هزار موتورسیکلت هارلی‌دیویدسون در قاره اروپا به فروش رسید که برابر با 14درصد کل آمار فروش سالیانه این شرکت بود. درآمد این شرکت از فروش در کشورهای اروپایی در مقام دوم و پس از آمریکا قرار می‌گیرد.

طبق اعلام شرکت کار انتقال خط تولید برخی مدل‌ها به سایت‌های تولیدی خارج از آمریکا، در حدود 9 تا 18 ماه زمان خواهد برد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : autoblog.com

دیدگاه کاربران