به مناسبت 25 سالگی هیولای دوچرخ ایتالیایی‌ها

دوکاتی مانستر با لباس ایتالیایی

10 تیر 1397 14:00

دوکاتی برای جشن 25 سالگی Monster خود، اندکی شکل و شمایل موتورسیکلت محبوبش را عوض کرده و چندین قطعه آن را هم تغییر داده، همین و بس! چون ایتالیایی‌ها معتقدند که مانستر، به اندازه کافی خوب است.

تیراژ تولید مانستر انیورساریو تنها 500 دستگاه است. مانستر در کلاس نیکد و به‌دست میگل گالوتزی (Miguel Galluzzi) طراحی شد. این هیولای دوچرخ، نخستین‌بار در سال 1992 رونمایی شد و یک سال بعد نیز به بازار جهانی آمد و از آن زمان تاکنون، با مجموع فروش 325 هزار دستگاهی‌اش، پرفروش‌ترین موتورسیکلت تاریخ دوکاتی لقب گرفته است.

دوکاتی برای 25 سالگی مانستر، نسخه خاصی از آن را با نام Anniversario معرفی کرده است. چیزی که در این ایتالیایی بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، رنگ‌بندی سبز، سفید و قرمزی است که اصالت ایتالیایی بودنش را نشان می‌دهد. البته این رنگ‌بندی خاص را دوکاتی در سال 2008 و برای مدل Monster S4RS Testastretta Tricolor نیز به‌کار برده بود.

در مانستر انیورساریو، رنگ فریم و رینگ‌ها به زرد مات تغییر کرده و دوشاخ جلو نیز به رنگ جذاب طلایی درآمده است. اگر به انتهای زین دقت کنید، عدد 25 را هم می‌بینید. رینگ‌های فورج‌کاری شده Marchesini، گلگیرهای فیبرکربنی در جلو و عقب، عایق گرمایی اگزوز از جنس فیبرکربنی و استفاده از کمک‌های گازی Ohlins برای دسته فرمان، از دیگر تغییراتی است که در این ایتالیایی رخ داده.

انیورساریو از همان پیشرانه 2 سیلندر 147 اسبی مانستر 1200 بهره می‌برد و هیچ تغییری نسبت به آن ندارد. دوکاتی از این موتورسیکلت خاص تنها 500 دستگاه می‌سازد که 100 دستگاه آن برای مشتریان آمریکای شمالی است.

دیدگاه کاربران