کامل شدن خانواده چارجر با اضافه شدن دو تریم جدید

رونمایی از تریم‌های کامل دوج چارجر 2019

12 تیر 1397 16:44

درحالی‌که بیشتر خودروسازها در حال گسترش مجموعه مدل‌های کراس‌اور و شاسی‌بلند خود هستند، دوج چارجر با مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها و یک مجموعه ‌تریم جدید وارد مدل سال 2019 می‌شود. طبق اعلام شرکت، از سال 2008 فروش دو مدل چارجر و چلنجر تقریباً 70 درصد رشد داشته که از این میزان، فروش مدل‌های پرفورمنس از چهار درصد به 25 درصد از سال 2014 رسیده است.

نخستین سری این مدل‌ها از اواخر تابستان امسال وارد نمایندگی‌ها می‌شوندبرای مدل 2019، تعداد تریم‌های چارجر به شش عدد افزایش یافته که از مدل پایه SXT تا مدل هل کت 707 اسب بخاری را شامل می‌شود. از دیگر تریم‌های این مدل می‌توان به GT، SXT، AWD، R/T و R/T اسکات‌پک اشاره کرد.

درحالی‌که چارجر هل کت به همان پیشرانه 707 اسب‌بخاری 6.2 لیتری 8 سیلندر خورجینی قبلی خود مجهز شده، شاهد استفاده از برخی قطعات چلنجر دیمون در آن هستیم. چارجر هل کت 2019 به مواردی مانند سیستم کمکی لانچ، لاین لاک (Line Lock)، سیستم After-Run Chiller و ذخیره گشتاور مجهز شده است. After-Run Chiller عملیات خنک کردن کولر سوپرشارژر را بعد از خاموش شدن پیشرانه ادامه می‌دهد و درعین‌حال، سیستم ذخیره گشتاور با بستن یک شیر بای پس سوپرشارژر را از قبل پر می‌کند. سیستم ذخیره گشتاور وظیفه مهم دیگری هم دارد که طبق آن، جریان سوخت و جرقه‌های شمع‌ها را مدیریت کرده و یک تعادل بین دور پیشرانه و گشتاور برقرار می‌کند. دوج دراین‌ارتباط می‌گوید: «این سیستم ذخیره‌ای از گشتاور ایجاد می‌کند که هنگام شتاب‌گیری از حالت سکون، در اختیار خودرو قرار می‌گیرد.»

از دیگر تغییرات چارجر 2019 می‌توان به نشان‌های جدید روی داشبورد، آپشن هود مشکی ساتن، رینگ‌های “Brass Monkey” بیست اینچی جدید و یک پکیج چرم آلکانترای جدید اشاره کرد. هل‌کت همچنین یک جلوپنجره جدید با دو دریچه ورودی هوا دارد.

چارجر R/T اسکات پک به همین جلوپنجره ویژه و دو دریچه هوای آن مجهز شده و پیشرانه‌اش 485 اسب‌بخار نیرو و 645 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دو سیستم لاین لاک و کمکی لانچ به‌صورت استاندارد روی این مدل عرضه شده‌اند و با کمک یک سوئیچ جدید روی داشبورد، راننده راحت‌تر از قبل می‌تواند به سیستم لانچ کنترل دسترسی داشته باشد. یک نشان اسکات‌پک با آن زنبور معروف جای نشان R/T را در این خودرو گرفته است. از برخی آپشن‌های آن می‌توان به هود مشکی ساتن، دو خط کربنی روی بدنه و سیستم تعلیق سه حالته قابل تنظیم Bilstein اشاره کرد. دوج قیمت پایه آن را زیر 40 هزار دلار تعیین کرده است.

برای مدل R/T، دوج ظاهر این سدان را با یک هود جدید، طراحی بخش جلو، اسپویلر، گلگیرها و صندلی‌های جدید بسیار بهتر کرده است. از دیگر تغییرات آن می‌توان به سیستم تعلیق جدید، ضریب اکسل عقب 2.62، شیفتر دنده روی فرمان، سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect با صفحه‌نمایش 8.4 اینچی و رینگ‌های 21 اینچی فیبر کربنی اشاره کرد. R/T از یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی با 370 اسب‌بخار نیرو و 535 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

برای مدل 2019، شرکت یک ‌تریم جدید به نام SXT AWD ارائه کرده است. این چارجر دو دیفرانسیل به جعبه‌دنده کمکی فعال و قابلیت جداسازی اکسل جلو مجهز است که هر دو اتلاف قدرت پیشرانه را به حداقل می‌رسانند. در این تریم از پیشرانه شش سیلندر خورجینی پنتا استار با 300 اسب‌بخار قدرت استفاده شده است و از مهم‌ترین آپشن‌های آن می‌توانیم به چرم ناپا، صندلی‌های اسپرت با روکش پارچه‌ای و رینگ‌های مشکی 19 اینچی اشاره کنیم. شرکت یک پکیج هوای سرد هم برای آن ارائه کرده که مواردی مانند فرمان گرم‌شونده و گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین را شامل می‌شود.

دومین تریم جدید برای مدل 2019 چارجر GT نام دارد که البته نباید آن را با چلنجر GT دو دیفرانسیل اشتباه بگیرید. GT از همان پیشرانه شش سیلندر خورجینی SXT AWD در کنار یک سیستم تعلیق قوی، ضریب اکسل عقب 3.07، سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect با صفحه‌نمایش 8.4 اینچ و شیفتر روی فرمان استفاده می‌کند. شرکت آپشن رینگ‌های 20 اینچی مشکی کربنی یا مشکی را هم برای این خودرو ارائه کرده است. پکیج هوای سرد را نیز برای آن می‌توان سفارش داد.

چارجر SXT با پیشرانه شش سیلندر خورجینی 292 اسب‌بخاری تریم پایه محسوب می‌شود. این خودرو به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک TorqueFlite مجهز شده است. از آپشن‌های ارائه شده برای آن می‌توان به روکش چرم ناپا، پکیج Black Top شامل رینگ‌های 20 اینچ مشکی و پکیج هوای سرد اشاره کرد.

ثبت سفارش برای این مدل‌ها از ماه جاری میلادی شروع می‌شود و نخستین خودروها سه‌ماهه سوم امسال وارد نمایندگی‌ها خواهند شد.

دیدگاه کاربران