حراج این دو خودروی خاص برای اهداف خیریه

ب‌ام‌وهای طلایی

13 تیر 1397 09:00

به نظر میرسد برخی مالکان خودروهای سوپراسپرت از میزان جلب توجه خودروهای زیبا و سریع خود راضی نبوده و همچنان به دنبال اضافه کردن عواملی برای متمایز کردن بیشتر خودروی خود از دیگران هستند. مدتی پیش بود که در کانادا یک لامبورگینی اونتادور توسط شرکت امپایر به روکش طلایی مات بدنه مجهز شد. اکنون ب‌ام‌و نیز به سراغ رنگ طلایی رفته تا برای رنگ‌آمیزی دو دستگاه از خودروهایش استفاده کند.

بدنه این دو ب‌ام‌و با طلای 24 عیار پوشانده شده است.قرار نیست i3 و i8 مورد بحث تنها با رنگ طلایی تزیین شوند، بلکه خودروساز باواریایی به فکر استفاده از طلای 24 عیار حقیقی در بدنه این دو خودرو افتاده و پسوند استارلایت ادیشن را به نام آن‌ها اضافه کرده است.

اکنون ممکن است از فلسفه این نام‌گذاری بپرسید. هنگامی که از نزدیک به بدنه این دو خودروی منحصربه‌فرد نگاه کنید متوجه می‌شوید که ذرات طلا از جلو تا عقب بدنه خودروها پاشیده شده اما نکته مهم نحوه پاشش ذرات به صورت تدریجی بوده است تا طرح نهایی تداعی‌کننده آسمان پر ستاره باشد.

نکته مهم دیگر در مورد خودروها این است که از هرکدام فقط یک دستگاه ساخته خواهد شد تا بیش از پیش به ارزش آن‌ها اضافه شود. البته ب‌ام‌و اعلام کرده که قرار است این دو خودرو در جریان یک حراجی خیریه به فروش برسند.

رنگ‌آمیزی خودروها در همکاری با شرکت توپلاک انجام شده که در کشور چک مستقر است. طلای بسیار با ارزش 24 عیار نیز از کمپانی آلمانی Liebscher Blattgold تامین شده که به کار ساخت اشیای لوکس طلایی اشتغال دارد. آن‌ها برای رنگ‌آمیزی هرچه بهتر بدنه، از چهار لایه پوشش طلا استفاده کرده‌اند. علاوه‌براین در بخش‌های گوناگون کابین نیز از پوشش ذرات طلا استفاده شده که جلوه خاصی به این خودروهای خاص بخشیده است.

ب‌ام‌و i3 و i8 استارلایت ادیشن در تاریخ 21 ژوئن و در جریان نمایشگاهی در شهر پراگ معرفی خواهند شد. همچنین هردو در تاریخ 4 و 5 جولای و در جشنواره فیلم بین‌المللی کارلووی واری که در چک برگزار خواهد شد، به نمایش درخواهند آمد.

دیدگاه کاربران