شرکت زاگاتو که به ساخت اتاقهای سفارشی مخصوصا در فرم شوتینگبریک تخصص دارد، با یک خودروی متفاوت در رویداد سالیانه کنکورسو الگانزا حاضر شده است. این نسخه تغییریافته از ب ام و M4، بوونزیپن زاگاتو نام دارد.
کمپانی بوونزیپن (Bovensiepen) توسط پسران آقای بورکارد بوونزیپن تاسیس شده است. بورکارد بوونزیپن که زمانی مالک شرکت آلپینا بود، در اکتبر 2023 درگذشت. آلپینا اکنون زیرمجموعه گروه ب ام و قرار دارد درحالیکه نخستین پروژه شرکت بوونزیپن در همکاری با زاگاتو و براساس ب ام و M4 شکل گرفته است.
طراحی زاگاتو بوونزیپن
برخلاف تصور، بوونزیپن به سراغ M4 کوپه نرفته بلکه سقف پارچهای مدل کانورتیبل را با امضای همیشگی زاگاتو از دهه 50 میلادی تاکنون یعنی سقف با دو برآمدگی، تعویض کرده است. به علت اصالت کانورتیبل، در این خودرو از ستونهای B خبری نیست و شیشههای لچکی عقب نیز پایین میرود.
خمیدگی شیشه عقب، باله لبه صندوق و رینگهای 20 اینچ با طرح چند پره، بوونزیپن زاگاتو را از مدل اصلی متمایز کرده است، هرچند که فرم چراغهای عقب، هویت اصلی را آشکار میکند.

اغلب قطعات بدنه شامل کاپوت کشیده با دریچههای U-شکل، از فیبرکربن ساخته شده و حذف جلوپنجره کلیوی بزرگ هم نمایی زیباتر را پدید آورده است. گذشته از دیفیوزر عقب باید به خروجی دوتایی اگزوز از جنس تیتانیوم و ساخت برند آکراپوویچ اشاره کنیم، که در هر طرف سپر قرار گرفته و از نمونه استاندارد 40 درصد سبکتر است.
طراحی کابین بوونزیپن زاگاتو با تغییرات بسیار کمتری نسبت به مدل اصلی همراه میشود. بخش اعظم این فضا با روکش چرم و آلکانترا به رنگ آبی تزئین شده است.
مشخصات فنی زاگاتو بوونزیپن
در زیر کاپوت بوونزیپن زاگاتو، نسخه بروزرسانی شده از پیشرانه S58 ب ام و قرار دارد. این پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو، با 602 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور، نسبت به ب ام و 3.0CSL قدرت بیشتر و در مقایسه با M4 CS، گشتاور بیشتری تولید میکند. خروجی پیشرانه بوونزیپن زاگاتو از طریق گیربکس اتوماتیک به هر دو محور منتقل میشود.
شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت بوونزیپن زاگاتو هم 3.3 ثانیه و 300 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

قیمت زاگاتو بوونزیپن
با توجه به صرف 250 ساعت زمان برای تبدیل ب ام و M4 کانورتیبل به بوونزیپن زاگاتو و همچنین حداقل قیمت 100 هزار دلاری M4، مطمئنا با خودرویی گران مواجه هستیم. تعداد تولید و قیمت این خودرو در سه ماهه چهارم 2025 اعلام خواهد شد. تحویل خودروها به مشتریان نیز از سه ماهه دوم سال آینده آغاز میشود.
زاگاتو در سال 2012 خودرویی ویژه بر مبنای نسل دوم ب ام و Z4 معرفی کرد. نسخه کوپه در کنکورسو الگانزا و مدل روباز این خودرو در پبل بیچ به نمایش درآمد. البته برخلاف بوونزیپن زاگاتو، این دو خودرو هرگز به خط تولید راه پیدا نکردند.
در اینجا بد نیست به برنامه ب ام و برای آلپینا اشاره کنیم. خودروساز آلمانی قصد دارد این برند را به عنوان سازنده مدلهای خاص در جایگاه بین ب ام و و رولزرویس قرار دهد. با توجه به احتمال قطع تولید سری 3 و 4، بعید نیست که آلپینا بر مدلهای بزرگ همچون سری 7 و X7 متمرکز شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

شرایط فروش لوکانو و ثبت نام LUCANO (تیر 1404)
فروش جدید L7 با اقساط 3 ساله

شرایط فروش آسیا گستر کارن (1404)
ثبت نام مدلهای 2025 تیگوان شروع شد!

شرایط فروش کی ام سی و ثبت نام KMC (تیر 1404)
فروش جی 7 برقی با تخفیف 50 میلیونی!
