به تعداد تنها 44 دستگاه

آئودی و معرفی نسخه‌ای ویژه از R8

20 تیر 1397 14:40

طرفداران آئودی R8 اکنون می‌توانند خود را برای خرید نسخه‌ای بسیار ویژه از این خودروی پرطرفدار آماده کنند تا خداحافظی دلنشینی با آن داشته باشند. خودرویی که توسط بخش خودروهای اسپرت شرکت آئودی ساخته و پرداخته خواهد شد. ادعا شده که این خودرو به لطف بهسازی‌های انجام شده در بخش پیشرانه، قادر است نسبت به قبل عملکرد فنی بسیار بهتری ارائه دهد.

یکی از تغییرات بارز این خودرو نسبت به نمونه استاندارد کیت اختصاصی آیرودینامیک جدید آن است.یکی از تغییرات بارز این خودرو نسبت به نمونه استاندارد کیت اختصاصی آیرودینامیک جدید آن است که به لطف نصب باله بزرگ در عقب و دیفیوزرهای جدید، اکنون قادر به تولید نیروی روبه پایین بیشتری خواهد بود. کار توسعه این کیت در تونل باد انجام شده و از مواد «فیبرکربن پلیمری تقویت شده» ساخته شده است.

آئودی ادعا می‌کند که به واسطه استفاده از این کیت آیرودینامیکی جدید، در سرعت 330 کیلومتربرساعت نیروی رو به پایینی معادل با 250 کیلوگرم روی این R8 اعمال خواهد شد که در مقایسه با نیروی صد کیلوگرمی وارد شده بر مدل استاندارد R8 ، تغییر زیادی بوده و به پایداری بهتر این مدل کمک شایانی می‌کند.

تغییرات دیگر در بدنه خودرو را می‌توان در نصب رکاب‌های جانبی و ورودی‌های هوای جدید دانست. ورودی‌های هوا که در سپر جلو نصب شده‌اند نیز شکل و عملکردی مشابه با نمونه‌های استفاده شده در نسل اول مدل R8 GT دارند. علاوه‌براین در چرخ‌ها از رینگ‌های 20 اینچی استفاده شده و سیستم ترمز در چرخ‌های جلو و عقب به دیسک‌های سرامیکی مجهز شده است.

درفضای کابین، برای روکش فرمان R8 سفارشی از آلکانترا استفاده شده و همچنین این خودرو به دوربین دید جلو، سیستم اینترفیس آئودی برای تلفن همراه، صندلی‌های مسابقه ای با روکش چرم ناپا، سیستم رهیاب و سامانه سرویس آنلاین آئودی مجهز شده است.

قرار است از این خودروی استثنایی به تعداد تنها 44 دستگاه در سراسر جهان عرضه شود که فقط 5 دستگاه از آن‌ها مختص بازار بریتانیا و به صورت فرمان راست تولید خواهد شد. هر دستگاه از این خودرو قیمتی برابر با 176,500 پوند (در حدود 235 هزار دلار) خواهد داشت.

 

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران