شهرداری هامبورگ اولین مشتری

ای-سیتارو، اتوبوس الکتریکی مرسدس‌بنز

21 تیر 1397 21:00

شرکت مرسدس‌بنز از اتوبوس شهری تمام الکتریکی خود به نام ای-سیتارو (eCitaro) رونمایی کرد. این اتوبوس را می‌توان پاسخ این شرکت به تقاضای روزافزون مردم برای راهکارهای حمل‌ونقل پاک در شهرهای بزرگ دانست. ای-سیتارو به‌عنوان یک اتوبوس تمام الکتریکی بدون آلایندگی، قطعاً نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ بازی خواهد کرد.

این اتوبوس بر پایه پرفروش‌ترین اتوبوس شهری دنیا به نام سیتارو (Citaro) ساخته شده است.این اتوبوس بر پایه پرفروش‌ترین اتوبوس شهری دنیا به نام سیتارو (Citaro) ساخته شده است. شاسی دو اتوبوس دقیقاً مشابه هم بوده ولی تغییراتی در طراحی بدنه ای-سیتارو دیده می‌شود. این تغییرات را در قسمت جلو بهتر می‌توانید متوجه شوید، جایی که لوگوی بنز بزرگ‌تر شده و دیگر تزیینات سه‌بعدی به‌کاررفته و سطوح براق، زیبایی خاصی به بخش جلوی ای-سیتارو بخشیده است. اگر به سقف اتوبوس با دقت نگاه کنید، متوجه وجود خمیدگی‌هایی در لبه‌ها خواهید شد که تجهیزات به‌کاررفته روی سقف را پوشانده‌اند. در قسمت عقب، چراغ‌ها و سپر از سیتاروی استاندارد گرفته شده‌اند.

قدرت این اتوبوس از یک نسخه الکتریکی ZF AVE 130 با موتورهایی الکتریکی روی توپی چرخ‌ها تأمین می‌شود. خروجی کلی سیستم 335 اسب‌بخار قدرت و 970 نیوتن‌متر گشتاور است که دقیقاً از لحظه استارت در اختیار راننده قرار دارد. پک باتری لیتیم یونی آن به 10 ماژول تقسیم شده که هرکدام 25 کیلووات ساعت انرژی می‌توانند ذخیره کنند. با این اوصاف، ظرفیت کلی پک باتری ای-سیتارو تقریباً معادل 243 کیلووات ساعت است. این ماژول‌ها در قسمت عقب اتوبوس و همچنین روی سقف آن نصب شده‌اند.

بسته به مشخصات فنی مدل انتخابی، ای-سیتارو از شش، هشت یا ده ماژول باتری استفاده می‌کند. با حداکثر 10 ماژول باتری، وزن کلی آن تقریباً برابر با 13.44 تن و ظرفیت بار آن بیش از شش تن یا حدوداً 85 تا 90 نفر سرنشین است. شارژ دوباره باتری‌ها با استفاده از یک سوکت نصب شده روی گلگیر سمت راست جلو امکان‌پذیر خواهد بود. در آینده، شرکت مرسدس‌بنز قول ارائه آپشن شارژ اتوبوس با پانتوگراف را داده است.

این اتوبوس دوست دار محیط‌زیست شهریور امسال در نمایشگاه بین‌المللی خودروهای تجاری آلمان (IAA) در شهر هانوفر رونمایی جهانی و از اواخر سال جاری میلادی وارد خط تولید خواهد شد. مرسدس هم‌اکنون سفارش 20 دستگاه اتوبوس الکتریکی ای-سیتارو را از شهرداری هامبورگ دریافت کرده است.

 

دیدگاه کاربران