این بار نه فقط بدنه و طراحی ظاهری، بلکه بروزرسانی پیشرانه آن را حتی قوی‌تر از اوروس کرده است.

تیونینگ بی‌نظیر روسی برای ب‌ام‌و X6

2 اسفند 1396 13:00

چه ما دوستشان داشته باشیم، چه نه، شاسیبلندهای کوپه آمدهاند که بمانند و بامو یکی از بزرگترین طرفداران این سگمنت عجیب و غریب است و امروز سه مدل شاسیبلند کوپه در بازار دارد: X2، X4 و X6. این نوع خودروها معمولاً در خیابان نگاهها را درگیر میکنند؛ البته همیشه «جلب توجه» کار خوب و مثبتی نیست و خیلیها از لوکسسازها بابت ساخت نسخههای کوپه از خودروهای شاسیبلند انتقاد کردهاند.

سرعت این X6 تیون شده با لامبورگینی اوروس برابری می‌کند!

مدلهای بزرگ و زیبای بامو در این سگمنت، یک نمونه بسیار خوب از این گرایش جدید در صنعت خودرو هستند و تیونرهای زیادی برای خاصتر و زیباتر کردن X6 به سراغش میروند. مثلاً میتوان از تیونر روسی تاپ‌کار (TopCar) یاد کرد که با یک نسخهی سفید استاندارد کار خود را شروع کرد. سپس با یک بادیکیت ساخت لوما دیزاین (Lumma Design) ظاهری کاملا متفاوت به خودرو داد و نهایتاً، با انتخاب رنگ بدنهی بنفش آمتیست از مجموعه رنگهای پورشه، ایکس 6 خود را به مدلی بینظیر تبدیل کرد.

تیونر روسی در این خودرو، رینگهای استوک را با رینگهای بزرگ 22 اینچی تعویض کرده و اسپویلرهای اضافی در هر دو طرف نصب کرده است. قسمت عقب خودرو با 4 سراگزوز شبیه چیزی که در شورولت کوروت دیدهایم، ظاهری بسیار جذاب پیدا کرده است، البته سراگزوزهای بیرونی، مانند فراری 458 ایتالیا یا هوندا سیویک تیپ آر، اندازهی بزرگتری دارند.

باقی چیزها مواردی هستند که ما نمیتوانیم ببینیم، مانند فیبر کربن پنهانشده زیر رنگ بنفش بدنه و افزایش نیرویی که برای نسخه X6 M و پیشرانه 4.4 لیتری توربو 8 سیلندر خورجینی آن ارائه شده است. تیونر روسی موفق شده از این شاسی بلند، 750 اسب‌بخار نیرو و 980 نیوتنمتر گشتاور استخراج کند و حداکثر سرعت آن را به 300 کیلومتربرساعت برساند؛ اتفاقی که آن را از نظر سرعت، همردهی لامبورگینی اوروس، اولین ابر شاسی‌بلند دنیا قرار میدهد.

حال که بحث اوروس مطرح شد، بهتر است بدانید که تیونر تاپ‌کار در حال کار بر روی یک پکیج تیونینگ ویژه برای لامبورگینی اوروس نیز هست.

دیدگاه کاربران