آرس دیزاین و تیونینگ شاسی‌بلند محبوب لندرور

دیفندر زیر تیغ جراح ایتالیایی

30 تیر 1397 09:00

تیونر ایتالیایی یعنی شرکت آرس دیزاین اکنون یکی از مهمترین پروژه‌های خود را به انجام رسانده و آن چیزی نیست جز اعمال تغییرات بر روی خودروی مشهور لندرور دیفندر. این خودروی محبوب برای سال‌های متمادی بدون انجام تغییر بزرگی در حال تولید بود و البته همواره مشتریان وفادار خود را نیز داشت ولی مدتی پیش شرکت سازنده به فکر افتاد تولید آن را متوقف و نسل جدیدی از این خود را عرضه نماید که البته عرضه نسل جدید از چنین خودروی محبوب و با سابقه‌ای که توانایی‌های حرکتی‌اش همواره سرآمد همکلاسان خود بوده، کاری بسیار دشوار است.

شرکت آرس اعلام کرده که در تمامی بخش‌های دیفندر شامل فضای کابین، نمای بیرونی و پیشرانه تغییراتی را اعمال کرده است.اکنون شرکت آرس اعلام کرده که در تمامی بخش‌های دیفندر شامل فضای کابین، نمای بیرونی و پیشرانه تغییراتی را اعمال کرده است. این شرکت تا جایی در کار خود مصمم بوده که حتی اقدام به بریدن بخشی از سقف خودرو به منظور جانمایی سانروف کرده است.

حجم 4.5 لیتری پیشرانه هشت سیلندر استاندارد این خودرو که 278 اسب‌بخار توان دارد، به واسطه استفاده از میل لنگ و سرسیلندرهای جدید و انژکتور بزرگتر تا 4748 سی‌سی افزایش یافته است. به غیر از ورودی هوای اضافه شده، منیفولد اگزوز سفارشی نیز روی این خودرو نصب شده که با وجود چهار دهنه خروجی در عقب خودرو، اکنون صدای جالب‌تری از پیشرانه هشت سیلندر این دیفندر به گوش می‌رسد.

اگر باز هم از دیفندر سفارشی خود توقع عملکرد فنی بهتری داشته باشید، آرس می‌تواند نمونه‌ای از دیفندر با پیشرانه هشت سیلندر مجهز به سوپرشارژر و حجم 4698 سی‌سی پیشنهاد کند که قدرتی برابر با 468 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 649 نیوتن‌متر خواهد داشت. هر دو گونه ی اشاره شده از دیفندر به همراه جعبه‌دنده شش سرعته تیپ‌ترونیک اتوماتیک عرضه خواهند شد.

سیستم تعلیق و ترمزها نیز از اعمال تغییر و تحول در امان نمانده‌اند، چراکه ارتفاع خودرو به واسطه استفاده از کمک‌فنرهای سفارشی به میزان 75 میلی‌متردر نمونه مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی و به اندازه 50 میلی‌متر در نمونه مجهز به پیشرانه سوپرشارژر، افزایش یافته است.

آرس اعلام کرده که سیستم ترمز نیز با استفاده از دیسک‌های مسابقه‌ای در چرخ‌های جلو و کالیپر ترمز شش پیستونه تقویت شده و همانقدر که می‌توان روی توانایی های حرکتی این خودرو حساب کرد، می‌توان از قابلیت توقف آن نیز مطمئن بود. این ترمزها در دل رینگ‌های 18 اینچی قرار گرفته‌اند، رینگ‌هایی که با تایرهای کوپر 305/70 R18 پوشیده شده‌اند.

در نمای ظاهری خودرو در هلالی گلگیرها، کاپوت، فضای جایگیری چراغ‌ها و سپر از مواد سبک وزن فیبرکربنی استفاده شده است. شرکت آرس برای اطمینان بیشتر از قابلیت‌های خارج جاده‌ای این دیفندر سفارشی، روی این خودرو سپرهای جلو وعقب آفرود، حفاظ‌های جانبی به همراه رکاب و میله‌های فلزی سقفی نصب کرده و درسامانه روشنایی خودرو نیز از چراغ‌های LED کمک گرفته است.

هرچند که همواره لندرور دیفندر به قابلیت‌های کاربردی‌اش معروف بوده، با این حال آرس تصمیم گرفته برخی المان‌های یک خودروی لوکس را به فضای داخلی نمونه‌های سفارشی‌سازی شده اضافه نماید. صندلی‌های جلوی این دیفندرها به چرم دست‌دوز مزین شده‌اند. همچنین قطعات فیبرکربنی در جای‌جای کابین به چشم می‌خورد.

ترمز دستی خودرو که به صورت استاندارد به صورت اهرمی است، با نمونه برقی تعویض شده تا فضای بیشتری بین سرنشینان جلو به وجود آید. با توجه به این‌که خریداران این خودرو بیشتر برای پیمودن مسیرهای خارج جاده از آن استفاده خواهند کرد، کفپوش موکتی در کف خودرو نصب نشده و در عوض کف اتاق به صورت پنل آلومینیومی بدون پوشش با نقش برجسته شطرنجی باقیمانده است.

اگر پس از خواندن این مطلب به خرید یکی از لندرور دیفندرهای دست‌پرورده شرکت آرس تمایل پیدا کرده‌اید، بد نیست بدانید این شرکت برای هر دستگاه از این خودروها مبلغی برابر با 190 هزار پوند ( در حدود 251 هزار دلار) طلب می‌کند. البته برای خرید یکی از این خودروهای ویژه تنها پول کفایت نمی‌کند و باید سرعت عمل نیز به خرج دهید، چراکه آرس تنها 53 دستگاه دیفندر سفارشی تولید خواهد کرد.

دیدگاه کاربران