ظاهری آتشین، باطنی سرد

هیوندای i30 N Line

2 مرداد 1397 13:15

درسال‌های اخیر شاهد هستیم که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، برخی از محصولات خود را تنها با کیت بدنه مدل‌های قوی‌تر ارائه میدهند بدون آنکه از نظر فنی تفاوت خاصی با مدل استاندارد داشته باشند. در این مورد می‌توان محصولات فورد مزین به نشان ST Line و یا مدل‌های R Line از محصولات فولکس‌واگن را مثال زد. در کشور خودمان نیز تعداد زیادی از مدل‌های ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز با نشان‌های M و AMG حضور دارند بدون آن‌که از نظر فنی با مدل‌های استاندارد تفاوتی داشته باشند.

هیوندای i30 N Line در طراحی بیرون و فضای کابین برخی از ویژگی‌های هاچ‌بک اسپرت i30 N را به عاریت گرفته است.اکنون هیوندای نیز تصمیم گرفته مدل i30 N Line را عرضه کند که در طراحی بیرون و فضای داخل برخی از ویژگی‌های هاچ‌بک اسپرت جدیدش، یعنی مدل i30 N را به عاریت گرفته است تا به واسطه ظاهر خشن و بهسازی‌های فنی که نسبت به مدل استاندارد پیدا کرده، مشتریان بیشتری را به خرید خود جلب کند.

هیوندای ادعا کرده که دینامیک رانندگی این مدل به واسطه بهسازی‌های انجام شده در سامانه سخت‌افزاری خودرو، نسبت به مدل استاندارد بسیار بالاتر خواهد بود. با این حال جزئیات بیشتری از این تغییرات منتشر نشده است.

البته می‌دانیم که ترمز خودرو ارتقا یافته، سامانه تعلیق دوباره تنظیم شده و تایرهای پایلوت برند میشلین روی رینگ‌های خودرو نصب شده‌اند که امکان سفارش دادن آن‌ها به همراه رینگ‌های 18 اینچی نصب شده روی مدل i30 N نیز وجود دارد.

i30 N Line نیروی محرکه خود را از پیشرانه 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دریافت می‌کند که همچون نمونه استاندارد قدرتی برابر با 138 اسب‌بخار دارد، اما همانطور که پیش‌تر اشاره شد هیوندای ادعا کرده که به واسطه تغییر در برنامه‌ریزی دریچه گاز خودرو، پاسخگویی آن به فرمان‌های بهبود یافته است.

برای ایجاد شباهت هرچه بیشتر میان این خودرو با مدل i30 N، از سپرهای جلو و عقب مشابه با مدل اسپرت استفاده شده است هرچند که نوارهای نقره‌ای رنگ جایگزین نوارهای قرمز رنگ شده است. تفاوت‌های دیگر را باید در محل جانمایی خروجی‌های اگزوز و نصب نشان هیوندای در عوض آرم N Line جستجو کرد.

در فضای کابین نیز شباهت‌های این خودرو به مدل i30 N در غربیلک فرمان، صندلی‌های اسپرت و شیفتر دنده محدود می‌شوند.

درباره قیمت این خودرو تا حالا رقم دقیقی اعلام نشده است. انتظار می‌رود هیوندای در آینده نزدیک نسبت به معرفی سایر خودروهای ساخت خود با نشان N اقدام نماید.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : evo.co.uk

دیدگاه کاربران