با ارتفاع بیشتر و ظاهری جذاب‌تر

کراس‌اور جدید میتسوبیشی با پلتفرم میراژ

7 مرداد 1397 21:00

اکلیپس کراس، نام جدیدترین محصول میتسوبیشی است که سال 2017 روی خط تولید این شرکت رفت. این خودرو در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور طراحی شده و به همین دلیل نیز میتسوبیشی امید زیادی به موفقیت آن در بازار جهانی دارد.

میراژ کراس‌اور ممکن است با پیشرانه 1.5 لیتری توربو ساخته شود و مدل الکتریکی هم داشته باشد.ظاهراً اکلیپس کراس تنها کراس‌اور جدید این شرکت نخواهد بود چراکه رسانه‌های ژاپنی از آمدن عضو دیگری به خانواده میتسوبیشی خبر داده‌اند. در کنار اوتلندر، ASX و اکلیپس کراس، باید منتظر آمدن چهارمین قدبلند میتسوبیشی باشیم؛ خودرویی که می‌گویند با پلتفرم میراژ ساخته خواهد شد و حتی شاید نامش را «میراژ کراس» انتخاب کنند.

ساختن یک کراس‌اور با پلتفرم میراژ، چیز عجیبی نیست چون میتسوبیشی قبلاً نسخه سدان میراژ را با نام میراژ G4 نیز ساخته است. میراژ در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک است. پس اگر نسخه قدبلندش را بسازند، حتماً خودرویی در سگمنت کراس‌اورهای کوچک خواهد بود و باید با مدل‌هایی مانند پژو 2008 و سیتروئن C3 رقابت کند.

با توجه به اینکه نسل بعدی میراژ ممکن است با پلتفرم رنو کلیو ساخته شود، این احتمال وجود دارد که عرضه کراس‌اور میراژ، بتواند کاهش فروش نیسان جوک را در برخی بازارها جبران کند. به هر حال، ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی از هیچ تلاشی برای بیشتر کردن سهمش از بازار جهانی کراس‌اورها، دریغ نخواهد کرد. تولید رنو کجار در سال 2015 و نیسان کیکس در سال 2016 نیز با همین استراتژی بود. حال باید دید که ژاپنی‌ها در آینده، چه نقشه‌ای برای میراژ خواهند کشید.

دیدگاه کاربران