تایر مسابقه‌ای کوچک و خوش‌صدا

بلندگو بی‌سیم پیرلی

7 مرداد 1397 16:00

شرکت پیرلی (Pirelli) که همواره در زمینه تولید تایر برای خودروهای مسابقه‌ای فعال بوده، اکنون تصمیم گرفته وسیله دیگری تحت برند خود تولید کند که هرچند عملکرد بسیار متفاوتی از تایر خودرو دارد، اما حداقل در ظاهر تفاوت چندانی با آن ندارد.

قیمت 2400 یورویی این بلندگو، آن را برای بسیاری از مشتریان دست نیافتنی می‌سازد.محصول مورد نظر یک بلندگوی بی‌سیم است که برمبنای سیستم بلوتوث عمل می‌کند و از نظر ظاهری مطابق با چرخ خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات فرمول یک است. البته اندازه این بلندگو نصف ابعاد نمونه واقعی یک تایر ساخته شده و قرار است در نه طیف رنگی عرضه شود، که در این مورد هم از ترکیب رنگ‌های متداول در خودروهای فرمول یک استفاده شده است.

متخصصان سیستم‌های صوتی در شرکت lxoost کار تولید این بلندگو را برعهده گرفته‌اند. آن‌ها از یک توئیتر یک اینچی، یک میدووفر 3.9 اینچی و فرستنده دیجیتالی به قدرت 100 وات در ساخت این بلندگو استفاده کرده‌اند. سیستم ارتباطی بلوتوث نسل چهار به این بلندگو اجازه می‌دهد که به صورت بی‌سیم توانایی برقراری ارتباط با انواع دستگاه‌های پخش‌کننده را داشته باشد.

به نظر با قطر 330 میلی‌متر و ضخامت 200 میلی‌متر جای زیادی نمی‌گیرد، اما قیمت 2400 یورویی این وسیله، آن را برای بسیاری از مشتریان دست نیافتنی می‌سازد.

شرکت Ixoost در امر ساخت سیستم‌های صوتی گران‌قیمت و لوازم جانبی خاص آن که ارتباطی هم با جهان اتومبیل داشته باشند، نامی آشناست. برای مثال این شرکت در اواخر سال 2016 مدلی از بلندگو با نام Esavox تولید کرد که لوگو لامبورگینی را بر پیشانی داشت و بخشی از سامانه اگزوز خودروهای لامبورگینی الهام‌بخش طراحی این بلندگو بود.

 

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران