سودای قهرمانی در لمان

پروژه طراحی خودروی جدید SCG

9 مرداد 1397 18:00

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس (Scuderia Cameron Glickenhaus) قصد دارد با یک خودرو مسابقه‌ای کاملاً جدید در لمان شرکت کند. این شرکت ابرخودروساز آمریکایی روز گذشته با یک مطلب جذاب و مجموعه‌ای از تصاویر مختلف، از کانسپت جدید خود به نام SCG 007 LMP1 رونمایی کرد.

شرکت SCG با رونمایی از آخرین پروژه خود اعلام کرده قصد دارد این خودرو را برای شرکت در کلاس LMP1 لمان در سال 2020 آماده کند.این شرکت می‌خواهد از سال 2020 در مسابقات لمان شرکت کند و برای تأمین مالی این هدف جاه‌طلبانه خود، قصد دارد 25 دستگاه نمونه خیابانی آن را، به قیمت هر دستگاه یک میلیون دلار بفروشد. ازآنجایی‌که شرکت در این مسابقه معروف با یک خودرو امکان‌پذیر نیست، شرکت در آینده یک مدل دوم از SCG 007 را نیز طراحی و تولید خواهد کرد. در حال حاضر، طبق اعلام شرکت در بیانیه فیسبوکی مذکور، SCG برای این موضوع هم برنامه دارد.

SCG 007 را نباید با خودرویی با نام مشابه SCG 006 اشتباه بگیرید. این خودرو هم که اخیراً رونمایی شده، یک مدل اسپرت الهام گرفته از طراحی خودروهای کلاسیک است و ربطی به خودروهای مسابقه‌ای لمان ندارد. این مدل همچنین با خودرو SCG 005 (مدل مخصوص آفرود) یا SCG 004 که یک مدل اسپرت موتور وسط سه سرنشین بوده هم نباید اشتباه گرفته شود. نسخه مسابقه‌ای ویژه SCG 004 هم سال 2020 رونمایی خواهد شد. اگر نگاهی به تصاویر منتشر شده از مدل مسابقه‌ای SCG 004 بیندازید، شباهت زیادی بین آن و SCG 007 که دیروز رونمایی شده خواهید دید. موضوعی که قطعاً می‌تواند خیلی‌ها را سردرگم کند. با این اوصاف، این شرکت آمریکایی بسیار سرش شلوغ بوده و درگیر پروژه‌های مختلفی است.

در میان تمامی این خودروهایی که هنوز رنگ واقعیت به خود ندیده‌اند، SCG 003 را می‌توان تنها مدلی مطرح کرد که وارد خطوط تولید شرکت اسکودریا کامرون گلیکنهاوس شده است. نسخه جاده‌ای آن سال گذشته در هفته خودرو مونتری رونمایی شد و مدل مسابقه‌ای آن توانست موفقیت بزرگی با قهرمانی در کلاس خود در مسابقه 24 ساعته استقامت نوربورگ‌رینگ کسب کند.

مدیرعامل این شرکت جیمز گلیکنهاوس، مسابقات اتومبیل‌رانی استقامت را خیلی خوب بلد است و با اجرایی شدن قوانین جدید لمان که به ابرخودروهای تولیدی اجازه شرکت در دسته LMP1 را می‌دهد، بدون شک هدف اصلی او قهرمانی در لمان خواهد بود. اگر شرکت موفق به انجام این کار شود، این اولین بار بعد از سال 1969 و قهرمانی فورد GT40 خواهد بود که یک خودروی آمریکایی می‌تواند قهرمان لمان شود. قطعاً این یک دستاورد بزرگ می‌تواند برای SCG باشد، ولی نکته نگران‌کننده‌ای که وجود دارد این که، با توجه به رونمایی از پروژه‌های جدید SCG به‌صورت ماهانه، به نظر می‌رسد شرکت در آینده نزدیک با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم خواهد کرد.

تنها گذر زمان است که همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه کاربران