برای دو مدل کوپه و سدان

رونمایی از تریم اسپرت هوندا سیویک 2019

24 مرداد 1397 18:00

طی سه سال اخیر، هوندا از چهار مدل جدید سیویک رونمایی کرده است. ابتدا سدان و کوپه، بعد هاچ‌بک و نهایتاً تیپ آر. اکنون، این خودروساز ژاپنی یک به‌روزرسانی جزئی آماده کرده و درعین‌حال، یک‌ تریم اسپرت جدید ارائه نموده است. قبلاً این تریم روی مدل هاچ‌بک ارائه شده بود.

این تریم جدید شامل برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری بوده و در خانواده سیویک، جایگاهی بالاتر از مدل پایه LX خواهد داشت.نام این تریم جدید اسپرت است و جایگاهی بالاتر از تریم پایه LX دارد. در هر دو مدل سدان و هاچ‌بک، این تریم تزئینات مشکی به قسمت پایینی بخش جلوی و کناره‌های خودرو اضافه می‌کند. در مدل سدان یک اسپویلر روی صندوق‌عقب و یک سپر پایینی مشابه اسپلیتر وجود دارد. مشابه سیویک Si، این سپر پایینی، سراگزوز چندضلعی خودرو را داخل خود جای داده است. علاوه‌براین هر دو مدل به رینگ‌های 18 اینچی 10 پر مشکی مجهز شده‌اند.

زیر کاپوت شاهد ارائه یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر هستیم که به جعبه‌دنده‌ شش سرعته دستی یا یک جعبه‌دنده CVT متصل شده است. داخل کابین، هر دو مدل سدان و کوپه اسپرت به یک صفحه‌نمایش 7 اینچ سیستم اطلاعات سرگرمی، با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز هستند.

در طراحی بدنه هر دو مدل، برخی تغییرات و به‌روزرسانی‌ها انجام شده است. هر دو به یک باله مشکی در قسمت جلو، سپر و جلوپنجره جدید مجهز هستند. همچنین در این بخش شاهد یک اسپلیتر جلو، چراغ‌های هالوژنی یا LED جدید و تزئینات کرومی هستیم. مدل سدان در قسمت پایینی سپر عقب برخی تزئینات کرومی را دارد و برای هر دو مدل، شرکت هوندا رینگ‌های 18 اینچی جدیدی ارائه کرده است.

هوندا می‌گوید تا سال 2022 پک هوندا Sensing را روی تمامی خودروها ارائه خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی برای خانواده سیویک 2019 این قول خود را عملی کرده است. تمامی‌ تریم‌های سیویک 2019 به انواع تکنولوژی‌های ایمنی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار تصادف شاخ‌به‌شاخ، سیستم جلوگیری از خروج از جاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی حفظ مسیر و کروز کنترل هوشمند مجهز خواهند شد.

هوندا هنوز جزئیات قیمتی سیویک 2019 را اعلام نکرده است. سدان سیویک 2018 قیمت پایه‌ای برابر با 19 هزار و 835 دلار دارد و این قیمت برای مدل کوپه از 20 هزار و 245 دلار شروع می‌شود. برای مدل سال 2019، احتمالاً شاهد اندکی افزایش قیمت خواهیم بود.

دیدگاه کاربران