کاهش فاصله‌ها با طراحی جدید

رونمایی از خودروی مسابقات فرمول یک 2022

27 تیر 1400 10:44

درحالی‌که تیم‌های مختلف در حال آماده‌سازی خود برای حضور در فصل جدید مسابقات فرمول یک هستند، فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هم از نمونه اندازه واقعی خودروی مطابق با قوانین جدید رونمایی کرده تا قوانین و الزامات جدید را به آگاهی شرکت‌کنندگان برساند.

از مهمترین اهداف خودروی جدید، تلاش برای افزایش کیفیت مسابقات فرمول یک و مخصوصاً بهبود شتاب­گیری خودروها بوده است.این رویداد در روز پنجشنبه و در سیلورستون (Silverstone) درست قبل از برگزاری گرندپری بریتانیا در آخر هفته پیش­رو برگزار شد. براساس اعلام مسئولان، یکی از مهمترین اهداف جدید، تلاش برای افزایش کیفیت مسابقه و مخصوصاً بهبود شتاب­گیری خودروها بوده است.

مهمترین تغییرات ظاهری به دماغه صاف، روکش آیرودینامیکی چرخ‌ها، باله جلوی بزرگ با صفحات یکپارچه و باله عقب جدید خلاصه می‌­شود.

خودروهای فعلی حاضر در فرمول یک، جریان هوایی آشفته برای خودروهای پشت ­سر خود ایجاد می‌کنند که باعث کاهش 50 درصدی نیروی وارد بر بدنه آن‌ها و سخت شدن کاهش فاصله آن‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود. قرار است در خودروهای جدید این تأثیر نامطلوب تاحد زیادی کاهش ‌یابد ضمن ­این‌که نیروی وارد بر بدنه خودروها نیز به لطف یک مسیر در کف خودرو، نسبت به قبل افزایش خواهد یافت.

خودروی فرمول یک در مسابقات 2022

خودروی معرفی شده در سیلورستون تا حد زیادی به کانسپتی شبیه است که در سال 2019 به عنوان معیاری برای قوانین جدید مسابقات معرفی شد.

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) ابتدا درنظر داشت که قوانین جدید را برای سال 2021 اجباری نماید، اما به علت مشکلات ناشی از همه‌­گیری ویروس کرونا، ترجیح داد که بار مالی تحمیلی ناشی از این تغییرات به تیم‌ها را یک سال به عقب اندازد.

خودروی فرمول یک در مسابقات 2022

البته باید در نظر داشت که خودروهای حاضر در مسابقات سال آینده ممکن است کمی با نمونه معرفی شده به عنوان الگو متمایز باشند، چراکه تیم‌­های مختلف در عین تبعیت از قوانین، به دنبال استفاده از تجربیات و یافته­‌های انحصاری خود برای حل مشکلات و بهبود مسائل هستند.

آقای نیکلاس تومبازیس (Nikolas Tombazis) مدیر بخش فنی خودروهای تک سرنشین FIA، هدف قوانین جدید را امکان تعقیب خودروها در فاصله نزدیک‌تر و افزایش هیجان دانسته و به حذف برخی جزئیات کوچک از بدنه خودروها نیز اشاره کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motorsport.com

دیدگاه کاربران