عضو جدید کراس‌اورهای مرسدس‌بنز

شکار تصاویر جاسوسی مرسدس‎ بنز GLB

29 مرداد 1397 06:00

تصاویر جاسوسی جدیدی از مدل جدید مرسدس‌بنز GLB در پیست نوربورگ‌رینگ آلمان شکار شده است. این تصاویر تا بدین جا بهترین عکس‌های جاسوسی هستند که از این کراس‌اور کوچک مرسدس‌بنز گرفته شده‌اند. البته هنوز هم بخش‌های زیادی از طراحی بدنه آن را نمی‌توانیم ببینیم.

این مدل جدید که مراحل نهایی طراحی خود را پشت سر می‌گذارد، تا قبل از پایان سال جاری میلادی قرار است رونمایی رسمی شود.اگر کراس‌اورهای کوپه مانند مثل GLA کلاس را خیلی دوست ندارید، بدون شک GLB نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. دو مدل روی یک پلتفرم ساخته شده‌اند، ولی GLB طراحی یک شاسی‌بلند سنتی را دارد. در بخش جلو، شاهد یک جلوپنجره عریض و بزرگ هستیم. مهندسان مرسدس‌بنز تلاش کرده‌اند تا دریچه‌های هوای بزرگ در گوشه‌های سپر را مخفی کنند، ولی بااین‌حال می‌توان به‌خوبی موقعیت و طراحی کلی آن‌ها را دید.

ابعاد GLB به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را یک نسخه کوچک‌تر از مدل جدید GLS کلاس دانست. اگر بخش‌هایی از قسمت عقب سقف را در نظر نگیریم، به‌طورکلی با سقفی صاف مواجه هستیم. چنین طراحی سقفی قطعاً فضای کابین فوق‌العاده‌ای با خود به ارمغان خواهد آورد. در عقب خودرو فضای بار بزرگ بوده و به خاطر همین، خیلی راحت می‌توانید اشیا بزرگ را داخل کابین قرار دهید.

هنوز تصاویری از کابین خودرو منتشر نشده، ولی ما تقریباً می‌دانیم که حداقل داشبورد آن چه شکلی خواهد بود. ازآنجایی‌که GLB روی پلتفرم کوچک دیفرانسیل جلو مرسدس ساخته شده، به‌احتمال‌زیاد شاهد استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX روی این خودرو خواهیم بود. این سیستم شامل دو صفحه‌نمایش بزرگ است. برخی از سیستم‌های کمکی رانندگی که در A کلاس شاهد آن‌ها بوده‌ایم هم ظاهراً راه خود را به این کراس‌اور جدید مرسدس‌بنز پیدا خواهند کرد. ازاین‌رو می‌تواند حدس زد که GLB در برخی شرایط خاص قابلیت نیمه خودران خواهد داشت.

زیر کاپوت، GLB ممکن است از برخی پیشرانه‌های دیگر مدل‌های کوچک و جمع‌وجور مرسدس‌بنز استفاده شود. این بدین معنی است که گزینه‌های آن احتمالاً به‌اندازه پیشرانه جدید 1.4 لیتری توربو 4 سیلندر با 161 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور مرسدس‌بنز، کوچک خواهند بود. احتمال استفاده از یک تیونینگ متفاوت پیشرانه 2 لیتری 188 اسب‌بخاری مرسدس‌بنز هم در این مدل وجود دارد. حداقل در اروپا، هواداران پیشرانه‌های دیزلی احتمالاً شاهد عرضه GLB با پیشرانه جدید 1.5 لیتری OM608 توربودیزل 4 سیلندر با 114 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور خواهند بود. یک جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه اتومات برای این کراس‌اور در نظر گرفته شده است. در شرایطی که GLB روی پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته شده، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های دو دیفرانسیل آن فروش بیشتری داشته باشند.

GLB تا پایان امسال قطعاً رونمایی می‌شود، ولی فروش آن از سال جدید میلادی شروع خواهد شد.

دیدگاه کاربران