اختصاص عواید فروش بلیط مسابقه به بیماران دیابتی

قرعه‌کشی فورد موستانگ بولیت آبی رنگ

30 مرداد 1397 06:00

فورد از فرصت برگزاری رویداد خودرویی Woodwood Dream Cruise استفاده کرده تا یک دستگاه فورد موستانگ بولیت منحصربه‌فرد را که به رنگ آبی درآمده، با روشی خاص به حراج بگذارد. قرار شده عواید حاصل از فروش این خودرو به بنیاد پژوهش دیابت Juvenile اختصاص یابد تا برای مخارج مبارزه با دیابت نوع یک، هزینه شود. این نخستین مرتبه‌ای نیست که با فروش یک موستانگ بولیت، مبلغی برای خیریه جمع‌آوری می‌شود. پیش از این نیز نمونه‌ای از موستانگ بولیت با قیمت سیصد هزار دلار در حراجی خیریه فروخته شده بود.

برخلاف سایر اعضای خانواده بولیت، این یکی سنت‌شکنی کرده و به جای سبز تیره، پوششی آبی رنگ دارد.عجیب‌ترین نکته‌ای که در مورد این خودرو وجود دارد این است که برخلاف سایر اعضای خانواده بولیت، این یکی سنت‌شکنی کرده و به جای سبز تیره، پوششی آبی رنگ دارد. رینگ‌های مشکی رنگش اختصاصی این مدل بوده و در فضای کابین نیز به منظور ایجاد تنوع بیشتر، از دوخت آبی رنگ استفاده شده است.

تغییراتی که در این خودرو ایجاد شده به همین موارد خلاصه می‌شود که شاید به نظر بسیاری افراد برای شکل دادن نسخه‌ای ویژه از یک خودرو کافی نباشد اما با همه این‌ها، این خودرو آنقدر خوب است که افراد زیادی را برای خریدنش وسوسه نماید، به خصوص که نیت و هدف خیری در پس برگزاری این مراسم وجود دارد. همانطور که از یک موستانگ بولیت انتظار می‌رود، این خودرو نیز به کیت اگزوز، سیستم دیفرانسیل لغزش محدود و ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمز مجهز است.

نیروی محرکه این فورد آبی رنگ از پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری تامین می‌شود که 480 اسب‌بخار قدرت و 568 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود که امکان دستیابی به حداکثر سرعت 262 کیلومتربرساعت را برای خودرو فراهم می‌سازد. این یعنی نسخه بولیت 12 کیلومتربرساعت سریع‌تر از موستانگ GT خواهد بود.

پیش از برگزاری مراسم واگذاری این خودرو، فورد و بنیاد پژوهش دیابت Juvenile به طور مشترک 60 هزار بلیط 10 دلاری اعانه را به فروش می‌رسانند تا افراد با خرید آنلاین این بلیط‌ها غیر از امتحان شانس خود برای تصاحب یک موستانگ بولیت، فرصت کمک به خیریه را نیز پیدا کنند. فروش این بلیط‌ها تا تاریخ 9 نوامبر ادامه خواهد یافت و در نهایت در تاریخ سیزدهم نوامبر نام برنده خوش‌شانس این خودرو اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران