آخرین تست‌ها در بریتانیا

به‌زودی در پیست: مک لارن 720S GT3

5 شهریور 1397 15:30

تقریباً یک سال پیش بود که مک‌لارن اعلام کرد در حال طراحی یک نسخه ویژه پیست از ابرخودروی 720S است. این پروژه اکنون تقریباً به اتمام رسیده و آزمایش‌های گسترده ابرخودروی جدید مک‌لارن به نام 720S GT3 شروع شده است. مک‌لارن دقیقاً اعلام نکرده این مدل چه زمانی وارد بازار خواهد شد، ولی ما اطلاع داریم که این خودرو قرار است با شروع رویدادها و مسابقات بزرگ GT3 فصل 2019 در اختیار تیم‌ها و مشتریان قرار بگیرد. اگر 564 هزار دلار پول اضافی و علاقه‌ای شدید به مسابقات اتومبیل‌رانی دارید، خرید مک‌لارن 720S GT3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مک‌لارن نسخه ویژه پیست 720S را با تغییراتی گسترده هم ازنظر پیشرانه و هم بدنه، از سال 2019 روانه مسابقات مختلف خواهد کرد.از روی تصاویر برخی تغییرات بزرگ مانند باله عقب را می‌توان به‌راحتی متوجه شد. البته تغییرات فقط محدود به بخش عقب نیست و مک‌لارن می‌گوید بیش از 90 درصد بدنه 720S GT3 جدید بوده یا از قطعات به‌روز شده در مقایسه با خودروی جاده‌ای استفاده شده است. روی بدنه، خودرو به پنل‌های فیبر کربنی و کامپوزیتی جدیدی مجهز شده و از دیگر موارد قابل‌توجه می‌توان به یک اسپلیتر خاص، طراحی جدید کف خودرو و یک اسپویلر بزرگ GT3 اشاره کرد.

سیستم تعلیق خودرو نیز تغییرات زیادی داشته و شاهد استفاده از قطعات عقب جدید و کمک‌فنرهای قابل تنظیم در چهار جهت هستیم. رینگ‌ها طراحی جدیدی دارند و به تایرهای مسابقه‌ای پیرلی مجهز هستند. همان‌طور که حدس زده‌اید، این خودرو به سیستم جک بادی مجهز شده تا در مسابقات کار تعویض تایرهای آن با سرعت هر چه تمام انجام شود. یک دیفرانسیل لغزش محدود قابل تنظیم جدید هم برای این خودرو عرضه شده که وظیفه انتقال قدرت فوق‌العاده بالای پیشرانه را به آسفالت دارد.

مک‌لارن هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد خروجی‌های قدرت و گشتاور پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلو V8 خودرو نداده است. این پیشرانه به‌صورت ویژه برای مسابقه تیونینگ شده است و گفته می‌شود در مسابقات استقامت راندمان بسیار بالایی دارد. جعبه‌دنده خودرو با یک فعال‌کننده الکتریکی هم تقویت شده تا زمان تعویض دنده سریع‌تر بشود. ترمزها هم تقویت شده‌اند و اکنون هم سریع‌تر خنک می‌شوند و هم طول عمر بیشتری دارند. این دو مورد به لطف استفاده از یک طراحی کالیپر جدید به دست آمده است.

مک‌لارن 720S GT3 به سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی زیادی مجهز است و از این نظر، کاملاً با الزامات فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی هم‌خوانی دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یک رول‌کیج جدید و کمربند ایمنی شش نقطه‌ای اشاره کرد. شرکت مک‌لارن آپشن‌های دیگری مانند دوربین دید عقب، سیستم‌های راداری، سیستم کنترل کشش با تنظیم سریع، ترمز ضدقفل و سیستم نظارت بر فشار باد تایرها را هم برای این ابرخودروی ویژه پیست ارائه کرده است.

مدل مسابقه‌ای مک‌لارن 570S GT4 که سال پیش رونمایی شد، در فصل اول حضورش در مسابقات مختلف توانست 8 قهرمانی را به دست بیاورد. ازاین‌رو به‌احتمال‌زیاد 720S GT3 هم سال 2019 حرف‌های زیادی برای گفتن در پیست خواهد داشت.

دیدگاه کاربران