صدور مجدد پلاک گذرموقت در گمرک خرمشهر

آزادشدن خروج خودروهای بالای 2500 سی‌سی از منطقه اروند

6 شهریور 1397 10:00

اواخر زمستان 96، سه قانون جدید برای منطقه آزاد اروند وضع شد. اولین قانون، ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای بالای 2500 سی‌سی بود تا بدین‌ترتیب، ساکنین مناطق آزاد نیز همچون ساکنین سرزمین اصلی، امکان استفاده از چنین خودروهایی را نداشته باشند.

مالکان خودروهای بالای 2500 سی‌سی برای گرفتن پلاک گذرموقت، باید به گمرک خرمشهر مراجعه کنند.دومین قانون، الزام پرداخت گواهی اقساط در ازای مصرف ترکیبی خودروهای وارداتی بود. البته این قانون از شهریورماه 96 در سرزمین اصلی اجرایی شد، ولی با تصویب دولتی‌ها، قرار شد از ابتدای سال 97 برای مناطق آزاد نیز اجرا شود. به‌دلیل نواقص زیاد این طرح، در اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری، معافیت منطقه آزاد اروند از اسقاط خودرو با تایید هیات وزیران، اعلام شد.

آخرین قانونی که برای ساکنین این منطقه وضع شد، عدم صدور مرخصی برای خودروهای بالای 2500 سی‌سی است. طبق قانون، گمرک، مسئول صدور مرخصی به خودروهای منطقه آزاد است، ولی از آنجایی که زیرساخت‌های لازم در گمرک خرمشهر فراهم نبود، تاکنون نیز این کار انجام نمی‌گرفت. خوشبختانه امروز، آقای محمد نظارت، مدیر گمرک منطقه آزاد اروند، با اشاره به فراهم‌شدن تجهیزات و امکانات لازم در گمرک خرمشهر، از آزادشدن مجدد خروج خودروهای بالای 2500 سی‌سی از منطقه آزاد اروند خبر داد.

دیدگاه کاربران
حسن 1397/6/6
من خود شخصا بر این باورم که کامیابی ها و یا شکست ها تماما به ترتیب محصول دو لغایت سه حرکت درست و یا غلط هستند. دو، سه حرکت درست پشت سر هم می توانند شرایط را بنحوی رقم بزنند که آدمی در برهه ای مقتضی، رویایِ دیرین خود را بیابد. برعکسِ آن هم صحیح است. یعنی اینکه با دو، سه حرکت اشتباهِ پشت سر هم می توان از عرش به فرش آمد. امید دارم که این حرکت های صحیح برای تیم دوست داشتنی باخبر متداوم باشد. دوستدار شما، دی داد
پاسخ
0
0
3