حداکثر سرعت: بالای 480 کیلومتربرساعت

رونمایی از SSC تواتارا در پبل بیچ 2018

8 شهریور 1397 06:00

شرکت SSC North America که قبلاً بانام شلبی SuperCars فعالیت می‌نمود بالاخره از نسخه نهایی ابرخودرو (Tuatara) تواتارا رونمایی کرد. جالب است بدانید این اتفاق تقریباً 7 سال پس از رونمایی مدل کانسپت رخ داده است.

این ابرخودروی دوگانه‌سوز با بنزین 1350 اسب‌بخار و با سوخت ترکیبی 1750 اسب‌بخار قدرت دارد.پیشرانه توربو دوقلو 5.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی آن 1350 اسب‌بخار قدرت با بنزین سوپر و 1750 اسب‌بخار قدرت با سوخت ترکیبی (بنزین و اتانول) تولید می‌کند. این پیشرانه در وسط خودرو نصب شده، حداکثر دور موتوری برابر با 8800 دور در دقیقه و وزنی برابر با 194 کیلوگرم دارد. خروجی‌های آن با کمک یک جعبه‌دنده هفت سرعته «دستی کامپیوتری» مجهز به «سیستم تعویض دنده رباتیک» به محور عقب ارسال می‌شود.

این کوپه قدرتمند وزن خشکی برابر با فقط 1247 کیلوگرم دارد. بدنه آن ازنظر آیرودینامیکی فوق‌العاده بهینه بوده و ضریب درگ این ابرخودرو فقط 0.279 است. برای رسیدن به چنین وزن فوق‌العاده پایینی، SSC از فیبر کربن نه فقط در بدنه و شاسی استفاده کرده، بلکه حتی رینگ‌های آن هم فیبر کربنی هستند. این رینگ‌های 20 اینچی به تایرهای میشلین پایلوت اسپرت‌کاپ در اندازه‌های 245/35 برای جلو و 345/25 برای عقب مجهز شده‌اند.

تواتارا نام خود را از یک خزنده مارمولک مانند بومی در نیوزیلند گرفته و 4420 میلی‌متر طول دارد. فاصله بین دو محور آن هم چیزی برابر با 2670 میلی‌متر است. طبق اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت SSC، این ابرخودرو 2000 میلی‌متر عرض و فقط 1100 میلی‌متر ارتفاع دارد.

هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد فنی آن منتشر نشده است، ولی همه انتظار دارند با توجه به قدرت بالا، وزن کم و آیرودینامیک فوق‌العاده تواتارا یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا لقب بگیرد. هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو قادر خواهد بود رکورد سریع‌ترین خودروی خیابانی دنیا را به خود اختصاص دهد یا نه. این رکورد در حال حاضر به کونیخ‌زگ آگرا RS تعلق دارد.

البته در بیانیه رسمی ارائه شده از سوی این شرکت ادعاهای جالبی مطرح شده است. در این بیانیه آمده که شرکت برای آغاز تولید تواتارا آماده است و هم‌اکنون ثبت سفارش‌ها برای این ابرخودرو را آغاز کرده. فقط 100 دستگاه از SSC تواتارا ساخته خواهد شد. تمام این 100 دستگاه قرار است در یک کارخانه جدید در ریچ‌لند غربی در ایالت واشنگتن تولید شوند. شرکت همچنین ادعا کرده که تواتارا قادر است سرعت خود را تا بالای 483 کیلومتربرساعت افزایش دهد.

دیدگاه کاربران