امن‌تر از همیشه

رونمایی از پکیج ایمنی رولزرویس فانتوم

11 شهریور 1397 18:00

رولزرویس به‌عنوان برندی که برخی از پرنفوذترین افراد دنیا را به‌عنوان مشتریان خود دارد، همواره تلاش کرده تا سرنشین‌ها علاوه‌بر داشتن تجربه سواری نرم، راحت و بی‌سروصدا ازنظر امنیتی هم مشکلی نداشته باشند. این شرکت بریتانیایی همواره در تبلیغات خود هم به این موضوع که محفظه سرنشین‌های عقب خودروهای رولزرویس ایمنی فوق‌العاده‌ای برای مشتری‌ها به ارمغان می‌آورد تاکید می‌کند.

این پکیج مواردی مانند شیشه ایمنی بین دو بخش جلو و عقب سرنشین، پرده‌های ایمنی برای پوشش کامل پنجره‌های عقب، سیستم اینترکام و چند مورد دیگر را به خود اضافه می‌کند.از امروز به بعد، این ایمنی و امنیت بالا بسیار بهتر هم خواهد شد. شرکت رولزرویس در نمایشگاه خودرو چنگدو 2018 یک «بسته ایمنی» برای نسخه با طول بین دو محور بالا خودروی فانتوم رونمایی کرده است.

با پک آپشن جدید این امکان وجود دارد تا کابین‌های جلو و عقب با فشردن یک دکمه به‌صورت بصری از هم جدا شوند. این قابلیت به لطف استفاده از شیشه جدید الکتروکروماتیک ایجاد شده است. سرنشین‌های عقب امکان دیدن بخش جلوی کابین و جاده را دارند. همچنین آپشن مات کردن آنی و لحظه‌ای شیشه هم برای آن‌ها وجود دارد.

از دیگر موارد جدید می‌توان به پرده‌های ایمنی عقب اشاره کرد که در صورت فعال شدن امکان بستن کامل شیشه‌های عقب و کناری را فراهم می‌کند.

رولزرویس می‌گوید این پکیج آپشن‌های ایمنی و امنیتی در بحث جذب صداهای مزاحم نیز بسیار خوب عمل کرده و با وجود آن، بدون شک هیچ صدای اضافی داخل کابین رولزرویس فانتوم نخواهید شنید. علاوه‌براین، استفاده از یک سیستم اینترکام امکان مکالمه و ارتباط لحظه‌ای را فراهم کرده است. استفاده از یک ترکیب با فرکانس خاص امکان انتقال صدای مکالمه‌ای که در بخش عقب کابین انجام می‌شود را به‌طور کامل از بین می‌برد.

زمانی که حالت ایمنی فعال است راننده در صورت تمایل به تماس با سرنشین‌های ردیف عقب می‌تواند با آن‌ها تماس بگیرد. یکی دیگر از موارد قابل‌توجه پکیج ایمنی رولزرویس وجود یک محفظه بین کابین عقب و جلو است که امکان انتقال مدارک یا دیگر اشیا بین دو بخش جلو و عقب کابین را فراهم می‌کند. همان‌گونه که حدس زده‌اید کنترل این محفظه فقط در اختیار سرنشین‌های عقب است.

یکی دیگر از موارد این پکیج که البته خیلی به موارد ایمنی و امنیتی ربطی ندارد، سیستم سینمایی مخصوص ردیف عقب است که به دو مانیتور 12 اینچ مجهز شده و به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو و همچنین یک پورت HDMI متصل است. این سیستم از طریق کنسول مرکزی فعال و کنترل می‌شود.

دیدگاه کاربران