پلتفرمی جدید با فضای بار بیشتر

نسخه استیشن تویوتا کرولا برای سال 2019

14 شهریور 1397 16:00

تویوتا قصد دارد با حذف مدل آئوریس تورینگ‌اسپرت در بازار اروپا، جا را برای عرضه مدل جدید کرولا استیشن باز کند که مدت کمی پس از عرضه نسخه هاچ‌بک این خودرو، معرفی شده است.

به لطف فاصله محوری مناسب، کرولا استیشن‌واگن یکی از جادارترین مدل‌های این رده است.تویوتا اصرار دارد که مشتریان را نسبت به تحولات اساسی این خودرو نسبت به مدل قبلی آگاه کند، چراکه مدل پیشین در حقیقت خودرویی هاچ‌بک بوده که طول آن افزایش یافته اما کرولا استیشن جدید روی پلتفرم کاملا جدید TNGA و از ابتدا به عنوان خودرویی استیشن‌واگن توسعه یافته است.

این مساله روی بهبود فضای بار خودرو نیز تاثیر مثبت گذاشته و از فضای بار 507 لیتری مدل آئوریس به رقم 598 لیتر افزایش یافته است که هرچند عدد خوبی بوده، اما همچنان نسبت به رقبای آلمانی این خودرو یعنی فولکس‌واگن گلف واریانت ( با فضای بار 605 لیتر) و اشکودا اکتاویا کمبی (با فضای بار 610 لیتر) رقم کمتری است.

به لطف فاصله محوری 2700 میلی‌متری این خودرو، اکنون کورولا استیشن یکی از جادارترین فضاها برای سرنشینان عقب را در میان خودروهای همکلاس ارائه می‌دهد که حتی از اشکودا اکتاویا نیز بیشتر است.

سیستم تعلیق خودرو به صورت استاندارد در جلو از نوع مک‌فرسون استرات و در عقب از نوع چندکاناله است اما می‌توان تعلیق تطبیق‌پذیر را نیز به صورت گزینه سفارشی انتخاب کرد. درهر حال تویوتا سعی داشته کرولا استیشن تمام ویژگی‌های یک خودروی جادار خانوادگی را به خریداران ارائه دهد.

برای قوای محرکه این خودرو می‌توان از میان سه گزینه انتخاب کرد که شامل یک پیشرانه بنز‌ینی 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 114 اسب‌بخار و دو پیشرانه هیبریدی با قدرت های 120 و 178 اسب‌بخار خواهند بود.

افرادی که هنوز به سفارش پیشرانه دیزل برای خودروی خود تمایل دارند بهتر است از خرید کرولا استیشن منصرف شوند زیرا تویوتا عزم راسخی برای حذف پیشرانه‌های دیزلی از محصولات خود در بازار اروپا دارد.

تویوتا دست خریداران را برای سفارش تجهیزات بیشتر کاملاً باز گذاشته که شامل مواردی چون سیستم هداپ دیسپلی، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و سامانه صوتی JBL خواهد بود. برای رنگ‌آمیزی بدنه خودرو می‌توان چهار ترکیب دو رنگ سفارش داد که در صورت خواست مشتری، بخش پایین جلوپنجره، ستون‌ها و سقف به رنگ مشکی خواهند بود.

تویوتا وعده داده که ماه آینده و در جریان نمایشگاه خودرو پاریس، از کرولا استیشن جدید پرده‌برداری کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران