تیونینگ لیستر برای اف-پیس

جگوار سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا می‌شود

17 شهریور 1397 11:00

جگوار اف-پیس در قوی‌ترین نسخه خود که با کد SVR متمایز می‌شود توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 283 کیلومتربرساعت را داراست. این توانایی آن را در میان شاسی‌بلندهای سریع قرار می‌دهد اما نه سریع‌ترین. برای دستیابی به این عنوان لیستر (Lister)، تیونر بریتانیایی با سابقه تیونینگ خودروهای جگوار، پا پیش گذاشته تا با ارتقای توانایی اف‌-پیس برای دستیابی به حداکثر سرعت 322 کیلومتربرساعت آن را به سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا تبدیل کند، حتی سریع‌تر از لامبورگینی اوروس با رکورد حداکثر سرعت 305 کیلومتربرساعت.

این نسخه خاص از اف-پیس با حداکثر سرعت 322 کیلومتربرساعت سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا خواهد شد.لیستر با انتشار تصاویری از پروژه جدیدش که آن را «LFP لیستر» نامیده سعی در ترغیب خریداران داشته است. پروژه‌ای که هنوز اطلاعات رسمی از آن منتشر نشده است. البته طبق شنیده‌ها این شاسی‌بلند سریع قلب 5 لیتری مجهز به سوپرشارژر خواهد داشت با قدرت تقریبی 670 اسب‌بخار که از قوی‌ترین نسخه اف-پیس 120 اسب‌بخار قوی‌تر است. با این مشخصات گشتاور آن در حدود 680 نیوتن‌متر تخمین زده می‌شود.

هرچند در تیزرهای قبلی بدنه آن رنگی سبز داشت اما آخرین تصاویر نشان می‌دهد که بدنه لیستر LFP سیاه با المان‌هایی زرد رنگ است.

طبق اعلام لیتسر این خودرو در تیراژ 250 دستگاه ساخته خواهد شد.

دیدگاه کاربران