مجهز به پیشرانه‌هایی با آلایندگی کمتر

فیس‌لیفت هیوندای i30 برای بازار اروپا

17 شهریور 1397 12:00

هیوندای با رونمایی از نسخه فیس‌لیفت مدل i30 از رونمایی آن در نمایشگاه خودروی پاریس 2019 خبر داد. پیش از این رونمایی نسخه فست‌بک i30 N در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده بود.

مهمترین تغییر در فیس‌لیفت i30 پیشرانه دیزل 1.6 لیتری است که مطابق با استانداردهای جدید آلایندگی در اروپا ساخته شده است.مهمترین تغییر در فیس‌لیفت i30 پیشرانه دیزل 1.6 لیتری است که مطابق با استانداردهای جدید آلایندگی در اروپا ساخته شده است. این پیشرانه در 3 سطح قدرت عرضه خواهد شد. نسخه 96 اسب‌بخاری در همراهی با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی قابل سفارش است و نسخه‌های 116 و 136 اسب‌بخاری را بنا به انتخاب راننده جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل همراهی خواهد کرد. بسته به نوع فرم بدنه، قدرت پیشرانه و جعبه‌دنده مصرف سوخت این پیشرانه دیزلی جدید در بازه‌ای بین 3.8 تا 4.4 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

طبق اعلام هیوندای تمام پیشرانه‌های بنزینی برای مدل‌های هاچ‌بک و استیشن‌واگن قابل سفارش است، پیشرانه‌هایی که از فیلترهای جدید برای کاهش انتشار آلایندگی بهره می‌برند. همچنین پیشرانه‌های دیزلی قبلی به سیستم اگزوز جدیدی مجهز شده‌اند که با ترکیب آب و اوره از میزان اکسید نیتروژن خروجی می‌کاهد.

در کنار تغییرات فنی نمای خارجی هم دستخوش تغییرات اندکی شده است. از مهمترین تغییرات می‌توان به سپرهای جدید اشاره کرد. با امکان سفارش بدنه با دو رنگ جدید تنوع لیست رنگ‌ها هم افزایش پیدا کرده است. علاوه‌براین در کابین هم نمایشگر 8 اینچ لمسی با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و iOS قابل سفارش است.

i30 از محصولات استراتژیک هیوندای در بازار اروپاست که آن‌ها را در رسیدن به هدف «بهترین برند آسیایی در سال 2021» یاری می‌رساند.

دیدگاه کاربران